Zadlužený Kolín musí své investice konzultovat s bankou

26.12.2013 20:47 | Zprávy

Kolín, který se dlouhodobě potýká s obřím dluhem vzniklým při budování průmyslové zóny a bytů pro automobilku TPCA, musí s plánovanými investicemi každý rok seznamovat Českou spořitelnu. Podle úvěrové smlouvy by mu některé akce mohla i zakázat. Uvedl to starosta Vít Rakušan (Změna pro Kolín).

Zadlužený Kolín musí své investice konzultovat s bankou
Foto: red
Popisek: Kolín

"Česká spořitelna nám každoročně mluví do toho, jaké investice můžeme, jaké nemůžeme udělat, co je riskantní, co není," uvedl Rakušan, podle nějž se ale dosud neobjevil žádný výraznější spor. Jedinou výjimkou byla zamýšlená výstavba sportovní haly. "Ale kdybychom ukázali, že rozpočtově je daná záležitost krytá, že to neznamená pro město žádné riziko, tak si nemyslím, že by nám to spořitelna zakázala," věří starosta. Připomněl, že smlouvu, která bance přisuzuje tyto kompetence, podepsalo bývalé vedení radnice. "My pouze splácíme dluhy," dodal.

Bývalé vedení města počítalo s pomocí vlády, kterou mělo údajně přislíbenou. Pomoc však nepřišla a závazky zůstaly městu. Dluh nyní představuje bez úroků 735 milionů korun, při nástupu Rakušana na radnici to bylo 918 milionů Kč. Starosta uvedl, že jeho cílem je, aby dlužná částka do konce tohoto volebního období začínala šestkou.

Investice pro příští rok

Kolín chce v příštím roce investovat hlavně do rekonstrukce autobusového nádraží a přestavby čistírny odpadních vod. Na zásadnější investice město vyčlenilo kolem 200 milionů korun, což je podobná suma jako letos. Rozpočet budou zastupitelé schvalovat 27. ledna.

V případě autobusového nádraží se nyní pracuje na projektu, odhadované náklady jsou kolem 40 milionů korun. Radnice chce v příštím roce s přestavbou minimálně začít a je možné, že ji stihne i celou. Stejnou částku vydá na dokončení rekonstrukce čistírny, celkově si tato akce vyžádá 160 milionů korun. Kromě toho má v plánu zateplování domova důchodců, kulturního domu a školek či škol celkově za 100 milionů korun. "Přes splácení dluhu nemáme pokles investic," tvrdí starosta.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: adr, čtk

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Dálniční známky a elektroauta

Dobrý den, pane poslanče, vidíte alespoň náznak logiky v tom, že elektroauta jezdí po dálnicích zadarmo? Copak ony neopotřebovávají povrch vozovky stejně jako auta se spalovacími motory, a to v řadě případů i víc díky těžké baterii? Děkuji za odpověď.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Železný, Hašek i Nerudová. Všichni pobouření Ficovými „třemi fackami“. Létají výhrůžky

18:15 Železný, Hašek i Nerudová. Všichni pobouření Ficovými „třemi fackami“. Létají výhrůžky

Gesto slovenského studenta, který při převzetí ocenění odmítl podat ruku prezidentovi Peteru Pellegr…