Signálem GSM-R byla z evropských dotací vybavena železniční trať Děčín Prostřední Žleb – Děčín východ – Ústí n. L. Střekov – Mělník – Všetaty – Lysá n. L. – Kolín. „Jsem rád, že jím máme pokryto dalších 172 kilometrů,“ řekl v úvodu Ondřej Göpfert ze Správy železniční dopravní cesty, která je investorem stavby.
GSM-R je globální systém pro mobilní komunikaci na železnici. Musí fungovat i v rychlosti 500 kilometrů za hodinu. Zjednodušeně řečeno jde o neveřejnou síť, díky které spolu nejen strojvedoucí mezi sebou a dispečery mohou jednotlivě či skupinově komunikovat formou hovoru, SMS, MMS či přenášet data. „Systém umožňuje mimo jiné nouzové volání či volitelné aplikace,“ zmínil mimo jiné expert Marek Rosa. Komunikační systém mezi vlaky a pozemním řízením není jen moderní komunikace, ale její stoprocentní spolehlivost.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Lucie Bartoš