V Česku se podle Lichtenberga v současnosti podniká lépe než za doby covidu, ale zároveň hůře než loni a v době předcovidové. A upřesnil: „Znamená to, že se potýkáme asi jako všichni s nárůstem všech cen od honorářů, a to včetně nárůstu výše honorářů, což není divu, herci a zpěváci mají doma také zvýšené náklady. Ceny lístků sice rostou, ale v žádném případě nekopírují inflační křivky, to nejde přenášet,“ uvádí v rozhovoru pro XTV provozovatel Divadla Broadway.
V krizi, kdy lidé šetří, podle jeho slov trpí právě divadla, kam nikdo nechodí. „Samozřejmě taková ta periodická kultura, ta, která se opakuje, to znamená divadlo, je podle všech průzkumů prvním zbytným výdajem domácnosti. To znamená, stačí říct, že naše země nevzkvétá, což opravdu nevzkvétá, oni lidé to vidí a první, co odříznou, je divadlo. Řeknou, že půjdou, až bude lépe – za půl roku, za rok. Ale nevím, jestli za půl roku nebo za rok tu divadla ještě budou,“ krčí Lichtenberg rameny.
Existenční problémy naštěstí jeho divadlo nemá. „To bych lhal, naše divadlo má štěstí na kusy, které si i přes problémy ve společnosti najdou své diváky, kteří jsou ochotní dát za lístek až tisíc korun, a moc si toho vážím,“ dodává manažer divadla.
Velmi často se Lichtenberg pohybuje i mezi umělci, kteří mají odlišné názory, s nimi se o politice raději nebaví: „Je řada herců, se kterými se o politice nebavím a řešíme konkrétní představení, protože vím, že bychom skončili v konfliktu, ale to víte, my jsme trošku prodejná branže. Kdysi jsem to přirovnal k trubadúrům chodícím a hrajícím tu pro jednoho pána, tu pro jiného. Nechci to bagatelizovat. Respektuji jakýkoli názor, pokud je skutečně založený na přesvědčení a na argumentech,“ pokračuje Lichtenberg.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Natálie Brožovská
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.