U vysílání pracovníků Komise navrhuje, aby pracovníci vyslaní v rámci mezinárodní dopravy nebyli považováni za vyslané, pokud jejich vyslání nepřesáhne 3 dni během období jednoho kalendářního měsíce na území jednoho členského státu, kde realizují přepravu zboží či osob (nikoliv transit). Pro potřeby výpočtu bude denní pracovní doba ve výši 6hod a více strávených na území daného členského státu považována již za jeden den. Trávení odpočinku se do této doby započítává. V případě čtyř dní a více se ve sledovaném období na vyslané řidiče budou vztahovat pravidla směrnice o vysílání pracovníků. Osob samostatně výdělečně činných se tato pravidla netýkají, jedná se pouze o vyslané zaměstnance.
Komise v návrhu zároveň uvádí, jaký druh administrativních povinností a kontrolních opatření mohou členské státy zavést pro zahraniční subjekty. Jedná se např. o prohlášení o vyslání, které se zasílá příslušným orgánům nejpozději v den vyslání. Dále se může jednat o povinnost pro řidiče mít ve vozidle kopii prohlášení o vyslání a důkaz o dopravních operacích uskutečněných v daném členském státě v listinné nebo elektronické formě. Členské státy také mohou vyžadovat při kontrolách předložení záznamů tachografů, kopii pracovní smlouvy či mzdových pásek za poslední dva měsíce.
Při přejezdu vnitřních hranic EU budou muset řidiči uvést místo země prostřednictvím tachografů. Úřady tak budou moci kontrolovat, zda je stanovená lhůta pro výjimku z vyslání dodržována. Dalším návrhem je elektronizace dokumentů, které musejí řidiči přepravovat s sebou. Národní kontrolní orgány budou zároveň povinné akceptovat elektronické verze dokumentů a bude existovat provázanost s eCMR.
![](/Content/Img/content-lock.png)
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV