Považoval jsem a považuji Parlamentní listy za poměrně seriozní platformu, která přináší nezkreslené informace tak, jak je uvádějí přispěvatelé nebo redaktoři tohoto internetového média. Včera jsem však byl roztrpčen přístupem pana redaktora, který mě požádal o krátký komentář ke kampani Blesku proti mé osobě a nově také proti panu Bakalovi. Pan redaktor použil (účelově?) jen část mé odpovědi. Také titulek je zavádějící, protože moje odpověď nebyla „obhajobou“ pana Bakaly ani jeho podnikatelských aktivit, které neznám a nekomentuji, ale poukazem na zcela nepochopitelný přístup Blesku (byť bulvárního média) k vybraným lidem a událostem.
V souvislosti s mou osobou začala kampaň Blesku 10. dubna, kdy se shodou okolností rozhodovalo o budoucnosti vlády. Pro Blesk byly aktivity Agrofertu, ANO 2011 a Andreje Babiše důležitější než hlasování o důvěře Nečasově kabinetu. Blesk tehdy vyšel se "šokujícím" titulkem na první straně: Babiš odírá lidi!
Motivace vydavatelství, ve kterém Blesk „vzniká“, je jasná: Agrofert Média úspěšně rozjíždí mediální regionální projekt 5+2 dny, který má mít do podzimu letošního roku náklad milion výtisků (tedy téměř dvojnásobný než má Blesk) a bude navíc rozdáván zdarma. Týdeník tak bude mít vliv na čtenáře i inzerenty, což se Blesku samozřejmě nehodí. Proti vyloženým lžím v dubnové sérii "protibabišovských" materiálů se bráním standardní cestou. Požádal jsem deník ve smyslu tiskového zákona o zveřejnění odpovědi, která by podle tohoto zákona měla vyjít ve stejném rozsahu jako ony pomluvy. Odpověď zveřejněna nebyla, proto jsem podal žalobu.
Ačkoli si myslím, že deník Blesk nikdo nebere jako relevantní zdroj informací příliš vážně, musím se jeho výpadům razantně postavit. A proti článku s neúplnými a z kontextu vytrženými citáty částí mé odpovědi panem redaktorem Parlamentních listů se ohradit.
Včerejší vyjádření znělo takto:
"Blesk a jeho šéfredaktor Pavel Šafr cílí na horší lidské vlastnosti. Nově hlavně na závist a nenávist vůči bohatým, která v Česku tradičně frčí. Motivace je jediná: skandalizovat cokoliv a kohokoliv s cílem prodat co nejvíc kusů deníků a co nejvíc vydělat. Tvrzení Blesku jsou často založena na polopravdách a lžích. Možná by se měl tento bulvár přejmenovat na Rudý Blesk a postavit se do čela nové revoluce proti úspěšným a movitým. Ale vsadil bych se, že po některých bohatých, například po velkých inzerentech, nepůjde. I pan Kellner může být v klidu. On totiž na rozdíl od Babiše a Bakaly nevydává vlastní noviny a nemůže byznysově Blesk ohrozit, a je hlavně jeho velkým inzerentem."
Přeji Parlamentním listům, aby nadále přinášely zajímavé a nezkreslené informace.
Andrej Babiš
![](/Content/Img/content-lock.png)
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Andrej Babiš