Feng Biao: Čínská elektrická vozidla prospívají obyvatelům Evropy

27.06.2024 16:35 | Komentář

Všechny země světa se ohledně boje proti klimatickým změnám shodují, že základem je aktivní rozvoj čisté energie a podpora ekologické nízkouhlíkové transformace ekonomiky a společnosti. Rozvoj elektromobilů je jedním z konkrétních opatření. Ať už se jedná o elektromobily vyráběné v Evropě nebo v Číně, jsou prospěšné v boji proti klimatickým změnám a přinášejí výhody spotřebitelům.

Feng Biao: Čínská elektrická vozidla prospívají obyvatelům Evropy
Foto: Čínské velvyslanectví v České republice
Popisek: Čínský velvyslanec v České republice, Feng Biao

Vývoj elektrických vozidel se stal konsensem globálního automobilového průmyslu
 
Automobily jsou velkými spotřebiteli energie, a aby se postupně zbavily závislosti na fosilních palivech, je potřeba nahradit vozidla se spalovacími motory elektromobily, což se stalo průmyslovým konsensem. Automobilový průmysl prosazuje elektrifikaci, inteligentizaci a nízkouhlíkovou transformaci, přičemž jednomyslnost je základem a implementace je klíčová. Hlavní světoví výrobci automobilů a vlády příslušných zemí vytvořili plány na rozvoj elektrifikace automobilů. Dodržování otevřené spolupráce a vytvoření vzájemně výhodného modelu rozvoje automobilového průmyslu s plynulým oběhem pozitivně přispěje k podpoře růstu globální ekologické ekonomiky a dosažení cíle řešení změny klimatu.
 
Rozvoj čínského elektromobilového průmyslu představuje významný přínos pro globální boj proti změně klimatu a rozvoj ekologického nízkouhlíkového prostředí a také podporuje transformaci světového automobilového průmyslu
 
Podle zprávy Global Electric Vehicle Outlook 2024, kterou zveřejnila Mezinárodní energetická agentura (IEA), se předpokládá, že pokud budou realizovány zavedené energetické, klimatické a průmyslové politiky různých zemí, může se při rychlém rozšíření elektromobilů snížit celosvětová poptávka po ropě do roku 2030 o 6 milionů barelů denně a do roku 2035 o více než 10 milionů barelů denně, což odpovídá současnému množství ropy spotřebované USA pro silniční dopravu. V posledních 20 letech se čínský automobilový průmysl ubírá směrem k energetické účinnosti, nízkouhlíkovému hospodářství a elektrifikaci. Podle údajů z výše uvedené zprávy se celosvětový prodej elektromobilů v roce 2023 přiblížil 14 milionům kusů, z nichž 60 procent bylo prodáno na čínském trhu a 50 procent bylo vyrobeno čínskými výrobci. Fatih Birol, ředitel Mezinárodní agentury pro energii, zdůraznil, že Čína je zaslouženým lídrem v celosvětové výrobě elektromobilů.
 
Čínské elektromobily nabízejí evropským spotřebitelům rozmanitý výběr
 
Čínská elektrická vozidla jsou v Evropě velmi populární především díky své výhodné pořizovací ceně, podpořené technologickými inovacemi a vynikající kvalitou, kterou si vybudovala v globální tržní konkurenci. Předtím čeští analytici uváděli, že čínské elektromobily jsou cenově dostupné a kvalitní a mají širokou oblibu mezi evropskými a českými spotřebiteli. Mosolf, předseda a CEO jednoho z největších německých poskytovatelů automobilové logistiky - Mosolf Group řekl, že němečtí spotřebitelé reagují na čínské elektromobily velmi pozitivně, zejména oceňují jejich elegantní design a pokročilou technologii. Podle švýcarského deníku Neue Zürcher Zeitung inovativní čínské elektromobily mohou podporovat transformaci evropských výrobců automobilů a spotřebitelé jsou konečnými příjemci těchto výhod.
 
Problém, kterému dnešní svět čelí, je nedostatečná výrobní kapacita elektromobilů vozidel, nikoli takzvaná „nadměrná kapacita“
 
Podle výzkumu Mezinárodní energetické agentury (IEA) je k dosažení cíle uhlíkové neutrality potřeba, aby v roce 2030 globální prodej elektrických vozidel dosáhl přibližně 45 milionů kusů, což je více než trojnásobek celosvětových prodejů v roce 2023. V současnosti je světová kapacita výroby elektromobilů stále daleko od dosažení tohoto cíle. Rozvoj elektromobilů vyžaduje společné úsilí všech zemí světa.
 
Automobilová průmyslová spolupráce mezi Čínou a Evropou je vzorem vzájemného prospěchu a spolupráce v oblasti elektromobilů je novým vrcholem
 
Čína je dlouhodobě nejdůležitějším trhem pro evropské automobilové společnosti. V roce 2023 jen společnost Volkswagen na čínském trhu prodala více než 3 miliony vozidel. Evropa je pro Čínu důležitým zdrojem klíčových automobilových komponentů, které tvoří více než polovinu. V oblasti elektromobilů evropské automobilové společnosti rozvíjejí komplexní spolupráci s čínskými výrobci elektrických vozidel prostřednictvím investic do podílů, společného výzkumu a vývoje v Číně. Řada evropských automobilových výrobců exportuje elektromobily vyráběné v Číně zpět do Evropy. Zároveň čínské automobilové společnosti rozšiřují působnost v Evropě prostřednictvím investic a prohlubují spolupráci, což do Evropy přináší pracovní místa a průmyslovou technologii.
 
Spolupráce mezi Čínou a Evropou v oblasti elektrických vozidel přináší prospěch nejen v řešení klimatických změn a realizaci společného cíle ekologického a nízkouhlíkového rozvoje, ale také odpovídá pravidlům trhu a podporuje hospodářský růst obou stran. Obchodní protekcionistická opatření by neměla bránit pozitivnímu vývoji spolupráce. Obě strany mohou posílit vyjednání a komunikaci, řešit rozpory a prohlubovat spolupráci, aby vytvořily spravedlivé, nediskriminační a předvídatelné podnikatelské prostředí pro společný rozvoj elektromobilového průmyslu mezi Čínou a Evropou, a tak společně přispěly k ještě lepší budoucnosti čínsko-evropské spolupráce.
 
Feng Biao, Velvyslanec Čínské lidové republiky v České republice
 
 
 
 
 
 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Petr Dufek: Optimismus na konci roku mírně opadá

10:17 Petr Dufek: Optimismus na konci roku mírně opadá

Z dnes zveřejněného konjunkturálního průzkumu mapujícího nálady mezi firmami a spotřebiteli vyplývá,…