„Pětačtyřicet dní zbývá do okamžiku otevření volebních místností. Ve třinácti krajích vyberete vy, voliči, své zastupitele. Volit bude i Karlovarský kraj. Je to ve vašich rukách. Vy rozhodnete, kdo ovládne kraj. Lidé bez práce, problémy s evropskými penězi a špatná kondice zdravotnictví. Přichází chvíle účtování. Krajská pozitiva, snižování dluhů a poměrně velká otevřenost kraje. Vystavit účet však nebude snadné. Přání voličů versus politická odpovědnost. Hledání cesty začíná právě teď.“ Tak přesně těmito dramatickými slovy uvedl Václav Moravec svůj OVM Speciál na televizním kanálu České televize, který nám měl představit kandidáty na hejtmany. Bylo jich (a ve zbývajících pořadech vždy bude) šest. A jak nám je vybrali? „Na podiu se objeví šest největších favoritů, krajských kandidátů na hejtmana, kteří budou vybráni na základě volebních průzkumů dvou nezávislých agentur. My jsme vybrali pro předvolební výzkumy pro krajské volby dvě agentury, společnosti STEM/MARK a SC&C. Tyto dvě agentury s náma dlouhodobě spolupracují pro zpravodajství České televize, máme s nima zkušenosti a zaručují také maximální možnou kvalitu sběru dat. ČT bude ty předvolební průzkumy realizovat ve třinácti krajích. Tím pádem ve srovnání s rokem 2008 je to téměř jakoby 100% nárůst a je to vlastně maximální 100% plnění veřejné služby.“
Každý máme možnost číst výše uvedené řádky po svém, ovlivněni dosavadními zkušenostmi jak s průzkumy veřejného mínění obecně, tak s Českou televizí a v tomto kontextu pak zejména s pořadem Otázky Václava Moravce. Já mám na paměti, že Česká televize je řízena parlamentními stranami skrze svou komisi, že funguje na základě speciálního zákona, který byl vytvořen politiky ze současných parlamentních stran, a že o jejím rozpočtu rozhodují opět politici parlamentních stran. Jsou to ty politické strany, které mohou za v pořadech Václava Moravce „řešené“ problémy, tedy například za dluhy veřejných pokladen, úroveň armády, policie, zdravotnictví, školství, oblast podnikání, ale i za úroveň korupce a rozkrádání zdaněných či na dluh občanů vypůjčených peněz.
S ohledem na skutečnost, že si Česká televize nemůže vynachválit dosavadní spolupráci s agenturami, které pro ni dělají průzkumy veřejného mínění již dlouhé roky, lze poměrně přesně odhadnout další vývoj volebního OVM Speciálu. Shrnu to do starého dobrého „Kdyby volby mohly něco změnit, už dávno by je zakázali…“ Děkuji, pane Moravče, ale rozhodnu se ve volbách bez z veřejných peněz placených průzkumů veřejného mínění, bez politického parlamentního brainwashingu České televize za koncesionářské poplatky, ale i bez Vás. Volební OVM Speciál je pro voliče bez skutečně vlastního názoru, kteří hledají alibi pro svou volbu. Občan s vlastním názorem má už vybráno i bez podobných televizních přehlídek marnosti.
Psáno pro blog idnes.cz
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: František Matějka