Opravdu nepochopím, proč rodiče nemohou koupit dětem potřeby do školy v papírnictvích. Nepochopím ani to, proč jim nemohou koupit zimní boty nebo zimní bundu. Copak si někdo neuvědomuje, že děti rostou a oblečení z loňska jim skutečně nemusí sedět? Zvláštní pozornost zaslouží možnost konání koncertů a divadelních představení s poznámkou „bez diváků“.
Média řeší, že se nově norma počtu osob na svatbách může vztahovat i na registrovaná partnerství homosexuálů, nicméně podle mne bychom měli řešit především to, aby nešla ke dnu většina živnostníků a malých firem. Současný stav by se z jejich pohledu dal nazvat klinickou smrtí a pomyslnou resuscitaci je nezbytné provést co nejdříve. Nebo je snad cílem pouze zvýhodňovat velké giganty a velkododavatele, kteří je zásobují? Kdo konkrétně na tom má zájem? Proč na jedné straně porostou tržby obchodním řetězcům a na té druhé se nad malými živnostníky zavírá hladina?
K tématu regulace počtu zákazníků v obchodech jsem se na sociálních sítích již vyjadřoval, a nejsem sám. Stanovených patnáct metrů na zákazníka bylo inspirací k mnoha vtipům. Asi nejvtipnější je však samotné vysvětlení ministra zdravotnictví – resp. zdůvodnění tohoto čísla. Oněch 15 m2 totiž žádný racionální základ nemá. Jednoduše jde o vládní shodu, přesněji průměr mezi požadavky jednotlivých ministrů. Tedy žádný odborný či logický argument zde není. To je, panečku, legrace, že?
A podobnou logiku či spíše nelogiku má také navržená podoba tzv. paušální daně pro živnostníky, která pošla Sněmovnou i Senátem. Vláda se zřejmě inspirovala dlouhodobým programovým cílem Strany soukromníků ČR. Jenže Soukromníci tímto chtěli docílit nižších daní i byrokratické zátěže pro živnostníky a drobné podnikatele – tedy navrhovali systém nastavit tak, aby byl skutečně funkční a pomohl tam, kde pomoci má. Ve finále se ale vládě v praxi podařil paskvil. Ze zkušebního propočtu na kalkulačce, která je umístěna na webu MFČR, je totiž zřejmé, že živnostník dle stávajícího návrhu neušetří ani korunu - naopak na daních odvede ještě více. Takto chceme obnovit českou ekonomiku?

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
koronavirus
Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.
Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.
autor: PV