Iniciativa Andrejův tarif: Za tři dny nás podpořilo patnáct tisíc lidí
27.04.2017 9:07 | Zprávy
Iniciativa Andrejův tarif (www.andrejuvtarif.cz) vznikla 20. dubna, krátce po oznámení ministerstva financí o nově vyjednané smlouvě na hlasové a datové tarify pro zaměstnance úřadu. Během tří dnů od spuštění přitom získala silnou podporu veřejnosti – k manifestu za lepší ceny se na webu připojilo 15 000 zákazníků.
reklama
„Chceme sdružit běžné zákazníky českých mobilních operátorů a vyjednat pro ně snížení ceny hlasových a datových mobilních služeb v Česku,“ řekli Radek Súkala a Karel Punčoch z iniciativy Andrejův tarif. „Vycházíme přitom nejen z cen tarifů vyjednaných ministerstvem financí nebo zemědělství, ale také z obvyklých cen za volání, SMS a data v jiných zemích Evropské unie.“
Je podle nich zřejmé, že ceny pro firemní a koncové zákazníky se budou lišit vždycky. Jsou dány úsporami z rozsahu, množstevními slevami, jednodušší administrací i dlouholetou fixací. „Nicméně až osminásobný rozdíl v cenách nelze ospravedlnit žádným z těchto argumentů,“ zdůraznili.
V jiných oborech jsou slevy pro firmy a velké zákazníky také běžné, nůžky mezi nimi a běžnými klienty ale nejsou tak široce rozevřené. Když kupovalo Generální finanční ředitelství 1200 notebooků HP, zaplatilo necelých 25 tisíc bez DPH, což je zhruba třetinová sleva. Podobná úměra platila i u většiny dalších nákupů firem či státních organizací.
„Chápeme, že nelze po operátorech žádat, aby plošně snížili cen na třetinu. Na druhou stranu ani snížení o pětinu proti současnému stavu nepovažujeme za dostatečné. Chceme proto hledat cesty, jak bude možné ceny tarifů stlačit výrazněji dolů, aby byly spokojené obě strany,“ uvedl Karel Punčoch s tím, že jednou z cest je třeba vytvoření sdružení, které bude splňovat to, co operátoři chtějí od velkých firemních zákazníků. „Pokud se s nimi nebudeme schopni domluvit, obrátíme se na úřady, které posoudí, zda se nejedná o kartel,“ dodal Radek Súkala.
Oba uvádějí, že Andrejův tarif je iniciativou naštvaných zákazníků všech tří mobilních operátorů. Manifest za levnější tarify přitom nemá nic společného nejen s nimi, ale ani s žádnou politickou stranou či hnutím. „Zvolili jsme název Andrejův tarif, protože to bylo minulý týden téma, které hýbalo českou veřejností. S Andrejem Babišem ani jeho hnutím nespolupracujeme,“ zakončili.
Andrejův tarif (www.andrejuvtarif.cz) je iniciativa zákazníků všech tří českých mobilních operátorů. Jejím cílem je získat silnou podporu veřejnosti, aby bylo možné lobovat u operátorů či regulátorů za ceny mobilních tarifů srovnatelné s cenami v jiných zemích Evropské unie.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Líbil se Vám tento článek?
Nezávislost naší redakce můžete podpořit peněžitým darem v jakékoliv výši bankovním převodem na účet:
131-981500247/0100
QR kód obsahuje údaje k platbě, výši částky si určete sami.
Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.
Dobrý den, vždy jsem ODS považovala za pragmatickou stranu. Bohužel v poslední době mám čím dál víc pocit, že se stáváte populistickou stranou. Viz třeba slib Fialy o tom, jak budeme mít za 5 let platy jako v Německu nebo to jeho video s Nuttelou. Můj dotaz zní. Opravdu chcete dělat takovou populist...
Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
O tuto odpověď jste již vyjádřil(a) zájem. Děkujeme.