To je pro české exportéry pozitivní, protože vedle tradiční poptávky německých spotřebitelů těží také hodně z útrat Francouzů. Těm se v druhém kvartále dařilo navzdory výrazné fiskální restrikci překvapivě dobře.
Česku také pomohla skutečnost, že hlavní obchodní partner - Německo - rostlo především díky domácí poptávce a ne tolik kvůli vývozům. Naše vývozy totiž končí z velké části přímo na německém trhu a nejsou v takové míře používány jako mezi-vstupy pro německé investice nebo vývozy do Asie nebo Jižní Ameriky. Rychlejší růst německé spotřeby také více pomáhá ostatním evropským ekonomikám, které jsou rovněž významnými obchodními partnery Česka - jako například zmiňovaná Francie. Česko se tedy svezlo na pozitivní vlně solidního evropského růstu a překvapilo nás tentokrát silnějším výkonem (0,7 % q/q).

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Názory, ParlamentniListy.cz