Jan Kubíček: Nákupní centra nejsou dle informací z veřejných zdrojů zdroje nákazy

13.11.2020 16:25 | Zprávy

Asociace nákupních center zásadně nesouhlasí s diskriminací maloobchodu a restaurací v nákupních centrech oproti těm mimo centra a současně s diskriminací maloobchodu v porovnání s jinými zásadně rizikovějšími (dle statistik BISOP) aktivitami.

Jan Kubíček: Nákupní centra nejsou dle informací z veřejných zdrojů zdroje nákazy
Foto: Hans Štembera
Popisek: Nakupování, ilustrační foto

Nákupní centra nejsou dle našich informací z veřejných zdrojů, které jsou k dispozici a po konzultaci i s BISOP zdroje nákazy. Zákazníci podle posledních průzkumů výrazně změnili svoje chování, při nakupování se míjejí a chovají se anonymně, nakupování tak není generátorem sociálních kontaktů.

Snahou všech zainteresovaných stran je umožnit restart podnikání na základě objektivních, funkčních a logických opatření. Z pohledu vysoké míry bezpečnostních a hygienických opatření je vhodnější otevřít maloobchodní prodej vč. nákupních center raději dříve než později. Vánoční nakupování se tak rozmělní a zamezí se shromažďování lidí u vstupů do obchodních center, u výstupů z MHD a na ulicích. Příklad německých sousedů potvrzuje, že i přes otevřené obchody a školy se výskyt covid-19 zplošťuje.

V případě, že nedojde k otevření obchodních center do konce listopadu, hrozí nenapravitelné škody v podobě krachu řady obchodníků a navazujícímu propouštění řádově tisíců jejich zaměstnanců s tím, že efekt uzavření maloobchodu je naprosto minimální z pohledu rizikovosti (viz statistiky BISOP). Asociace nákupních center má na prvním místě zdraví svých zákazníků a zaměstnanců nájemníků. Sama přichází s návrhy opatření a ta, která byla na jaře aplikována byla funkční a osvědčila se.

Asociace nákupních center také nevidí smysl v limitování počtu zákazníků na plochu 15m2. Bez ohledu na vysoké náklady bude příčinou zbytečný stres nakupujících a jejich nesmyslná kumulace mimo plochu, kde jsme schopni zajistit bezpečné prostředí. Asociace v případě nezbytnosti vnímá jako vhodnější řešení omezení počtu zákazníků na maximálně 10m2, které funguje v sousedním Německu.

Jan Kubíček
předseda Asociace nákupních center

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Slavnostní účtenková loterie

Paní Schillerová, nemyslíte si, že by bylo lepší, kdyby se zabývali zaměstnanci najati na účtenkovou loterii něčím užitečnějším? Nebo že bychom mohli za účtenkovou loterii ušetřit a tyto finance raději dát či rozdělit mezi pečovatelské domy na podporu důstojného stáří? Nemyslíte si, že by taková čás...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zdeněk Joukl: Vymíráme, vymíráme …. (a to třetí bylo raději zapomenuto)

9:20 Zdeněk Joukl: Vymíráme, vymíráme …. (a to třetí bylo raději zapomenuto)

Bezdětní nebo bez dětí? Ono je třeba rozlišovat ! Jsou přirozeně bezdětní, kteří děti mít nemohou. P…