Jiří Mikeš: Tak nám jmenovali Foltýna

02.06.2024 12:45 | Zprávy

Od čtvrtka je vládním koordinátorem strategické komunikace bývalý náčelník Vojenské policie Otakar Foltýn. „Budeme se snažit, aby ta komunikace byla autentická, pravdivá, ale zároveň zábavná a přitažlivá. Pokud budeme schopni komunikovat opravdu dobře, tak tím, kdo by měl šířit samotné narativy, by měla být média a případně samotní občané,“ řekl po svém jmenování. Nad jeho posláním se zamýšlí bývalý prezident Rady pro reklamu, dlouholetý ředitel Asociace komunikačních agentur a rovněž lektor komerčních komunikací na Fakultě mezinárodních vztahů VŠE Jiří Mikeš.

Jiří Mikeš: Tak nám jmenovali Foltýna
Foto: Archiv Jiřího Mikeše
Popisek: Ing., Mgr. Jiří Mikeš

Pan plukovník má koordinovat strategickou komunikaci vlády. Má asi jít o promyšlenou práci s veřejností. Vláda pravděpodobně chce, aby jejímu počínání bylo porozuměno. Nic proti tomu. Nicméně když společnosti občas lžu a nemám zrovna dobré výsledky, pak zákonitě přichází bumerangový efekt. Tedy pokud žiji v demokracii se svobodnými přístupy k informacím. Zatím existují možnosti, jak a kde získávat objektivní informace. Žel, většinou to nejsou vládní zdroje, o mainstreamu či České televizi nemluvě. Věřme, že jmenování pana plukovníka do nové role, neznamená dozor nad zdroji informací. Ale kdo ví.

Pokud by naše vláda myslela marketingově, pak by spíše měla jmenovat koordinátora pro budování brandu, značky naší země. Trvalo nám třicet let než jsme došli k postupnému prosazení názvu Česko do našich marketingových komunikací. Utratili jsme zbytečně několik miliard korun daňových plátců. Vzpomínám, jak jsem se na světové konferenci o reklamě konané začátkem 21. století v Ženevě zeptal světových odborníků na to, zdali je lepší v marketingových a komerčních komunikacích používat výrazy Czech Republic či Czechia. Nemohli pochopit, že neumíme počítat do deseti.

Ve Slovinsku mají ve vládě svého „foltýna“. Ale užitečného

Stejně nám odpověděly komunikační asociace z Londýna a New Yorku. Třicet let zbytečných dohadů s politiky. Teď jde o to, jaký obsah bude mít naše krátké zeměpisné jméno. Jak bude chápáno veřejností doma a zvláště pak v zahraničí. Dobře začali naši hokejisté a další sportovní svazy. Konečně se rozhoupal i Czech Tourism a další organizace. Jen ta naše vláda nedělá, co by dělat měla. Možná by měla poslat někoho do nedalekého Slovinska. Tam již mají několik let ve vládě „foltýna“ na koordinaci značky Slovenija. A všechna ministerstva jednotné logo. Podobně jako ve všech vyspělých státech světa. Máme doprovodný slogan, claim? Víme, co chceme o sobě světu sdělit? Zdá se,že máme jiné potřeby.

Jiří Mikeš

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Ing. Aleš Juchelka byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zdeněk Lanz: Uhlíkové blouznění pokračovalo v Baku

12:26 Zdeněk Lanz: Uhlíkové blouznění pokračovalo v Baku

Na webu United Nations – Informační centrum OSN v Praze se dne 11. 11. 2024 objevil článek s názvem …