Měla to být vlajková loď elitní 601.skupiny speciálních sil Armády ČR. Ta vyhlásila tendr, do něhož se přihlásil jediný uchazeč - přeloučská fima SVOS, dnešní výrobce Perunu. Otevřené bojové vozidlo s pohonem všech kol v hodnotě 94 milionů korun ovšem nesplňuje všechny požadované parametry.
Pomalý, těžký, nadrozměrný
Inspektoři z Vojenského ústavu při zkouškách zjistili nedostatky v šířce rozvoru a rozchodu kol. Vozidlo dále nedokázalo splnit ani jednu z rychlostí stanovenou smlouvou. Maximální požadovaná rychlost měla být nejméně 110km/h, Perun ovšem dokázal zrychlit jen na 105km/h. Naopak předepsaná minimální rychlost byla překročena o 2,5 km/h na naměřených 5,5 km/h.
Největším překvapením je ale hmotnost vozidla, které i s výzbrojí činí téměř 14 tun, což už je v kategorii lehkého obrněnce. To ale zcela odporuje základní podmínce tendru, která stanovila, aby stroj vážil maximálně 12 tun.
Z 51 stanovených podmínek Perun selhal nejméně ve třech hodnocených kritériích.
Nestandardní komise
To, že komise pustila nevyhovující vůz dál vzbuzuje pochybnosti. Zcela zarážející je pak podle mého nazoru složení rozhodovacího orgánu. Ministerstvo jako zadavatel tendru nemělo v komisi jediného zástupce, naopak výrobce Perunu dokonce čtyři komisaře.Není divu, že 9 z 13 členů komise pak vozidlo pustilo dál.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV