Je to velký impulz pro letecký průmysl Francie, Německa a Velké Británie, jejichž firmy se na výrobě Airbusů nejvíce podílejí. Jedná se o největší objednávku letadel ze strany čínských aerolinií od začátku pandemie covid-19. Toť vše, alespoň podle sdělení tiskové agentury, která se odvolává na vyjádření jednotlivých aerolinek. Zakázky podléhají ještě schválení akcionářů.
V minulém týdnu se rovněž objevila zpráva, že čínská vláda zvažuje k posílení účinnosti vlastní ekonomiky, vytvořit prodejem státních obligací v objemu cca 220 mld. dolarů investiční stimul pro rozvoj čínské infrastruktury, což samozřejmě podpoří čínský průmysl, čínské firmy.
Čínská burza roste. A i když v prvním pololetí klesal meziročně počet prodaných aut o 7%, již v červnu došlo k nárůstu prodeje aut na největším prodejním trhu automobilů světa, čínském, meziročně o 22%. Podle odhadů v tomto roce vzroste prodej automobilů v Číně o 7% a očekává se tedy, že jejich prodeje dosáhnou objemu 23 mil. kusů. Prodej vozidel na alternativní pohon vzroste o 56% na 5,5 mil. kusů. Tedy na zhruba čtvrtinu ze všech prodaných aut.
V Číně v červnu zaznamenali v indexu spotřebitelských cen meziroční nárůst o 2,5%, tj. poměrně nízká inflace, nesrovnatelná se situací v západní Evropě a ve Spojených státech.
Zdá se, že se čínská ekonomika v posledních letech úspěšně reorientuje z převážně vývozní ekonomiky na konzumní ekonomiku, v níž velkou roli v odbytu hraje domácí trh. Největšími obchodními partnery v zahraničí jsou pro Čínu Německo, Holandsko, Spojené státy, Velká Británie a Francie. V zásadě v tomto pořadí.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV