Pražský radní by při svém nástupu do funkce měl znát Prahu, a to nejen podle nejlepších restaurací nebo krásných obchodů či bulvárů, ale v celém komplexu. Měl by znát, v jakém stavu je infrastruktura města, být schopen uvažovat o urbanistických perspektivách města. A řekl bych zejména o investičních prioritách.
Skoro nikdo ze současných pražských radních nevyšel z komunální politiky tak, aby poznal práci v městské části. Zkrátka, aby začínal před lety od piky.
Řada z těchto lidí pracovala úspěšně ve svých firmách, vydělávala pěkné peníze a měla i slušný společenský status. Ale o řízení města a o jeho reáliích nevěděli tito lidé – až na výjimky – skoro nic. Když se posledním dvěma reprezentacím Prahy (primátoři Krnáčová; Hudeček) podařilo rozvrátit některé fungující útvary Magistrátu, např. odbor dopravy, nastaly vážné problémy. Nevím, jakým způsobem to udělali, ale zkušení úředníci Magistrátu, kteří byli před 15 aa více lety osou práce Magistrátu a oporou politických reprezentací, najednou už nebyli ve svých funkcích. Někdo šel do důchodu a někdo dobrovolně či nedobrovolně odešel či byl odejít. A personální náhrady nebyly tak kvalitní.
A teď se Praha znovu zhruba po roce ponořila do hlubokého dopravního chaosu. A není to dáno jen rekonstrukcí Barrandovského mostu. Barrandovský most je jedním z klíčových dopravních uzlů v zemi a potřebuje nutně rekonstrukci. S tím lze plně souhlasit. Teprve čas ukáže, zda omezení, která zvolil Magistrát přímo na Barrandovském mostě, jsou funkční a rozumná.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV