Nemohl jsem se proto v posledních měsících zbavit dojmu, že pokud jde o průzkumy volebních preferencí politických stran, které tyto dvě agentury zpracovávají, jsou často postaveny na bázi přání.
Obě dvě agentury - Data Collect a Kantar CZ – se vlastně doplňují. Jednou se objeví výsledky od jedné a pak zase od druhé v krátkém časovém rozestupu. Tyto výsledky se mají, tak jaksi doplňovat a potvrzovat navzájem....A vlastně prostřednictvím ČT a ochotných médií vytvářet veřejné mínění.
Většina dalších agentur pro výzkum veřejného mínění nevidí tak velký přesun ve veřejném mínění ve prospěch pravicové opozice, jako zmíněné dvě „televizní“ agentury. Ale když se dívám na porovnání volebních preferencí posledního průzkumu Data Collect z června a porovnám výsledky s květnem, dochází k jistému posunu. I podle Data Collect jsou vlastně preference na jedné straně pravostředových formací a na straně druhé populistických a levicových stran zhruba v rovnováze.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV