Krystlík: Češi nezvládají krizové situace

04.12.2014 16:20 | Zprávy

Na začátku 21. století se se Česko zabývá opakovanými výbuchy muničních skladů. V říjnu explodoval poblíž Slavičína sklad munice, 2. prosince další, vzdálený asi 150 m od prvního.

Krystlík: Češi nezvládají krizové situace
Foto: Daniela Černá
Popisek: Výstražná tabule

To, co se stávalo relativně zřídka už na přelomu 19. a 20. století, je dnes v Česku naléhavou skutečností (http://zpravy.idnes.cz/vybuchl-dalsi-municni-sklad-ve-vrbeticich-priznal-ministr-stropnicky-1e8-/domaci.aspx?c=A141203_092939_domaci_kop; http://zlin.idnes.cz/nerizene-vybuchy-v-municnim-skladu-ve-vrbeticich-f70-/zlin-zpravy.aspx?c=A141203_082825_zlin-zpravy_ras). Jedná se zcela jistě o chyby v zajištění stávající nevybuchlé munice po první explozi.

Více věcí ukazuje na to, že Češi si s náhlými krizovými jevy nedokáží poradit. Snad ani nemají dostatečně propracovány postupy, jak jim efektivně čelit. Viz nedávný chaos z přimrzajícího deště. Marně pátrám, proč České dráhy, když jim smluvní autobusové firmy odmítly dojet pro cestující v uvízlých vlacích, nepovolali k jejich vyproštění hasiče? Neměli dotyční od ČD k tomu předem vypracované instrukce, nebo se báli sami rozhodnout? Navíc: proč hasiči sami od sebe nevyjeli alespoň k některým uvízlým vlakům, když se k nim z mobilních telefonátů doneslo, kde který stojí? Nikdo nebyl schopen převzít za rozhodnutí odpovědnost?

Stále je mi záhadou, proč pražské tramvaje stojící na trase byly odtahovány do vozoven. Kdyby uvízly v křižovatce, bylo by logické jen jejich odtažení z křižovatky. Obával se snad Dopravní podnik Hlavního města Prahy, že by je někdo (u)vykradl? Proč jejich řidiči v nich hodiny mrzli? Když tramvaj nejede, netopí a asi hned tak nepojede, tak být jejím řidičem vystoupím a odebéři se nejbližší vozovny nebo lokálu k zahřátí. Měli snad tramvaje hlídat před odcizením? Dokonce: byli k tomu v tomto smyslu vyškoleni?

Náhradní autobusový provoz v Praze byla ostuda sama o sobě, nikdo nepodal cestujícím čekajícím informace, kdy asi a kam pojedou. Evidentně dopravní podnik s takovou alternativou nepočítal, i když měl a byl povinen k tomu svůj personál vyškolit. Při nedostatku pracovníků mohli zaskočit řidiči stojících tramvají a ne sedět v řidičské kabině a mrznout.

V českém státě jakžtakž něco funguje do chvíle, kdy nastane něco neobvyklého. Pak se ukáže, že nic není nacvičeno nebo špatně. Řidiči sanitek a policisté jedoucí s modrým majákem, což by nemělo být pro ně něco neobvyklého, relativně často havarují vlastní vinou, protože nedovedou jezdit. Když mají čeští policajti uzavřít dálnici nebo zastavit na ní stávající provoz, nesvedou to. Dodnes nejsou k tomu natrénováni. Co ale dovedou, je střílet kolem sebe jako na Divokém východě. Chytit ujíždějícího nebo zadržet podezřelého znamená pro něj nebo i nezúčastněné osoby často zranění nebo smrt.

 

 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Názory, ParlamentniListy.cz

Mgr. Ondřej Kolář byl položen dotaz

Jak přesně si to vyvlastnění představujete?

A byť je to mířeno proti Rusům, není paradox, že přesně tohle dělali oni? Fakt myslíte, že je to demokratický nástroj?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jaroslav Pelc: Jaroslav Vodička – sjednotitel a rozmnožitel levice?

12:16 Jaroslav Pelc: Jaroslav Vodička – sjednotitel a rozmnožitel levice?

Český svaz bojovníků za svobodu byl politicky a hospodářsky destruován svým vedením v čele s ing. Ja…