Je zřejmé, že dálnice ani železniční koridory se nepostaví přes noc. Ostatně, jak ukazuje graf níže, zaostávání Česka v budování dálniční sítě není novou záležitostí. Na počátku milénia jsme měli v přepočtu na obyvatele rozsáhlejší dálniční síť než Maďaři i Poláci. Nyní však má Maďarsko zhruba 2,5krát více dálnic na obyvatele než ČR a viditelně nás dotahuje také Polsko. Poláci v absolutním vyjádření, tj. bez přepočtu na obyvatele, vybudovali v letech 2000 až 2016 2,5krát více kilometrů dálnic než ČR. Ovšem ani v posledním celém Ťokově roce v úřadu ministra dopravy, v roce 2018, se situace nijak nezlepšila. Česko loni dokončilo pouze čtyři kilometry dálnic.
Zdůvodňovat pomalou výstavbu na konci desetiletí situací v jeho první polovině, jak tak činil Ťok, je už poněkud zarážející. Nad nedostatečným tempem výstavby infrastruktury se opakovaně pozastavovaly a pozastavují mezinárodní instituce nebo Evropská komise. Resort dopravy je jistě obtížný, ale i tak měly a mohly být Ťokovy výsledky za celé jeho funkční období lepší.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV