Rodící se Národní plán obnovy ČR za více než 170 miliard korun financují takzvané evropské peníze, resp. evropský dluh. Splácet se bude tedy také celoevropsky. Řadu desetiletí. A na mnoho způsobů. Jedním z nich budou i dražší letenky.
Ministři financí EU už vyjádřili rámcovou podporu ukončení povinného osvobození leteckého benzínu od spotřební daně. Plánu vyjádřila podporu i ministryně financí Alena Schillerová.
Daň z leteckého benzínu aerolinky pochopitelně započítají do ceny letenek, byť třeba jen částečně. Příslušné daňové inkaso pomůže splácet celoevropský pandemický dluh, který vznikne půjčováním si do unijního fondu obnovy. Toto půjčování se chystá režírovat Brusel, splácení dluhu ovšem bude pochopitelně na jednotlivých členských státech. Brusel, tedy Evropská komise, totiž sám žádné peníze nevydělává. Všechny peníze, která má, jsou z daní podnikatelů a firem členských států. Anebo z dluhu. Jenže dluh není nic jiného než budoucí daně podnikatelů a firem členských států. (Ano, zaměstnanci v EU také platí daně – ti jsou však zaměstnanci buď firmy, nebo veřejné sféry, kterou platí podnikatelé a firmy.)

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV