Jedině že by zase nastoupily profesionální počty. Jeden expert, který o sobě dokonce tvrdil, že je zkušební komisař, nedávno napsal, že se žák při zkoušce nevěnoval plně řízení, protože se také podíval do zpětného zrcátka!? To už je ovšem za hranou. Naopak se dříve vyhazovalo od závěrečné zkoušky, jestliže zkušební komisař viděl, že žák nesleduje ve zpětných zrcátkách provoz kolem sebe a za sebou. Asi to bude tím, že je "jiná doba". A nebo také tím, že dříve byli zkušební komisaři policisté. A vydávali nejen řidičské průkazy, ale také občanské průkazy, pasy, technické průkazy, prováděli STK a schvalovali homologaci vozidel.
Prostě profesionálové. A další expert zase napsal, že byl přítomen v autě, když jeho syn absolvoval závěrečnou zkoušku. Prý řidič protijedoucího autobusu "vyškolil" zkušebního komisaře, protože jim bliknutím světel dal přednost. Co k tomu dodat? Je přece naprosto nepřípustné, aby při závěrečných zkouškách byla přítomna cizí osoba. Navíc za bliknutí světel - odborně dání světelného klaksonu - se také vyhazovalo od zkoušky. Zkušební komisaři prohlašovali, že vyhláška platí pro každého, a nikdo si ji nesmí upravovat podle svého. Jen pro informaci - dání přednosti světelným klaksonem zavedli v šedesátých letech minulého století řidiči autobusů pražské MHD. Ono to v podstatě není dání přednosti, ale pouze separátní pokyn, že řidič může jet.
Znám dokonce několik případů, kdy řidič dal světelným klaksonem znamení, ale vzápětí se rozjel a způsobil dopravní nehodu. Jednoznačně to byla vina řidiče, který podle vyhlášky nedal přednost protijedoucímu vozidlu. Experti stále vymýšlí nové a nové chytáky ve zkušebních testech. Prý se tím zkvalitní průprava řidičů. Zkušební testy nejsou logické, a pokud se vyhlášku nenaučíte nazpaměť, nemáte šanci. Tudy cesta rozhodně nevede, nepozornost řidičů a agresivita se tím rozhodně neodstraní. Ani přetížené a neudržované silnice. Další záležitostí jsou omezovače rychlosti. O tom jsem již psal před časem. Dopravní expert se pohoršoval nad tím, že by nesměli majitelé silných vozidel jezdit i rychlostí 220 km/hod. a více. Tím se ale přiznávají k dopravním přestupkům.
Znám mladé lidi, kteří platí permanentně. Přispívají tím sice do rozpočtu obcí, ale... V České republice je nejvyšší povolená rychlost 130 km/hod. A jestliže EU navrhuje omezovače nad 180 km/hod. je to špatně? Pokud tedy chce někdo jezdit vyšší rychlostí, ať si zaplatí jízdu na závodní dráze. Ale na silnici nemá co dělat. Je jasné, že by opět nastoupila spousta vyjímek. Jako když se projektovala doprava na Barrandovské sídliště. Původně se uvažovalo i o silnici pouze pro MHD. To se ale nakonec zamítlo. Právě pro jistotu, že by se mimo MHD udělila i spousta protekčních vyjímek. A tak se nakonec vybudovala tramvajová trať.
Miroslav Josef Bezecný
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV