Před vánocemi lidé ve větší míře utráceli v podstatě za vše, tedy poněkud překvapivě s výjimkou potravin a farmaceutických výrobků. Ochota nakupovat byla tak i nadále spojená s výbornou náladou spotřebitelů neobávajících se zhoršení jejich finanční situace v letošním roce ani nezaměstnanosti. Nakonec i jejich příjmy se díky rostoucímu napětí na trhu práce začaly reálně zvyšovat rychlejším tempem, než na jaké byly do té doby zaměstnanci zvyklí.
Jednoznačným vítězem o pozornost zákazníků byly i v roce 2017 internetové obchody, jejichž tržby vzrostly o další pětinu. Oproti roku se tak jejich příjmy zvýšily o téměř neuvěřitelných 242 %, zatímco celý maloobchod si připsal jen necelých 30 %. Dlouhodobý boom internetových obchodů jasně ukazuje, jakým směrem se ubírá pozornost zákazníků i jejich nákupní zvyklosti, i když to část obchodníků zřejmě ještě dosud nepochopila.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV