Lednové statistiky potvrzují, že ochota utrácet jde ruku v ruce s pozitivní náladou a jen malými obavami z budoucího vývoje. Navíc v tomto období nejspíše opět zafungovaly výprodeje, které zatraktivnily především oblečení nebo obuv, elektroniku a především pak zboží pro volný čas, sport a rekreaci.
Největší nárůst tržeb i tentokrát pocítily internetové obchody, kterým tentokrát do jejich virtuálních kas přibylo reálně o téměř 19 % více než loni v lednu. Jejich pokračující dlouhodobá a přitom velmi rychlá expanze nemá ve srovnání s vývojem v tzv. starých členských zemích EU obdoby. A to zdaleka ještě není u konce. Kromě všech obecně popisovaných výhod pokračující rozvoj virtuálních obchodů zesiluje konkurenci a brzdí tak i inflaci, jako tomu bylo „kdysi“, když na trh vstupovaly hypermarkety.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV