Dubnová čísla jsou však opět ve znamení růstu. Tentokrát si trh připisuje téměř deset procent, a to především zásluhou zvýšeného zájmu v Německu. Zřejmě se již začíná projevovat efekt zákazu vjezdu dieselových vozů, který mohou přímo uplatňovat jednotlivá města. Vzpamatovaly se i prodeje ve Francii a v Itálii. Naproti tomu jedinou zemí, kde se tentokrát registrovalo méně aut, byla Česká republika. Meziroční pokles o 30 kusů však vlastně nestojí ani za řeč.
Za první čtyři měsíce se na evropském trhu prodalo o téměř 3 % aut více než ve stejném období loňského roku. S ohledem na poměrně dlouho trvající boom poptávky po osobních vozech jde o velmi dobrý výsledek, který bude těžké udržet. Růst trvá přece jen dlouho a poptávka podle průzkumů začíná být docela nasycená. Proto očekáváme, že tempo prodejů začne postupně inklinovat do blízkosti nuly. Vzhledem k úspěšnosti největšího tuzemského výrobce, který dobývá stále větší podíl na evropském trhu (aktuálně 4,6 %), nemusí být ani potenciální zpomalování trhu problém. Na druhou stranu však česká ekonomika nemůže už příliš spoléhat na velký příspěvek automobilového průmyslu k růstu HDP a vlastně i tento fakt je jedním z důvodů, proč očekáváme zpomalování letošního růstu z loňských 4,6 % na 3,3 %.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV