Svoji roli i tentokrát sehrály odložené nákupy, i když nepochybně už v menší míře, než tomu bylo v květnu a v červnu. Tento efekt byl spíš vidět v motoristickém segmentu, avšak ten ponecháváme stranou. Asi nikoho už nepřekvapí, že i tentokrát se z největšího nárůstu zákaznického zájmu těšily internetové obchody. Nárůst tržeb o pětinu zcela odpovídá výsledkům posledních let. E-shopy tak i nadále posilují svoji pozici v rámci celého maloobchodu a letošní korona-krize jim v tom ještě dál napomohla. Prostor s ohledem na „nevytěžené“ segmenty trhu mají ještě velmi široký.
Pokud bychom se podívali, za co lidé utráceli v červenci více, tak to bude opět elektronika, vybavení domácnosti a zboží pro volný čas. Na vývoji tržeb jednotlivých typů obchodů je vidět, jak se mění preference v důsledku toho, že lidé tráví více času v domácím prostředí. Ať už jde o homeoffice nebo tuzemské dovolené.
Co si z dnešních čísel vzít? Maloobchod se po korona-přestávce vrátil opět k růstu, i když k pomalejšímu, než na jaký jsme byli zvyklí třeba v loňském roce. Lidé sice stále ještě realizují odložené nákupy, nicméně s pozitivními výsledky lze počítat i v podzimních měsících. Růst spotřeby však bude i nadále spíše utlumený v závislosti na vývoji mezd, a především pak náladách spotřebitelů ovlivněných obavami z nezaměstnanosti. Pro letošní rok počítáme s reálným růstem tržeb obchodníků (bez motoristického segmentu) o necelé jedno procento. Půjde zřejmě o nejslabší výsledek od roku 2012.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV