Petr Filipec: Je zkrátka velký rozdíl, jestli hosta odbavíte na jedno nebo pět ťuknutí

14.11.2016 16:20 | Zprávy

Necelé dva týdny před startem EET se objevují první stovky podnikatelů, kteří nejsou spokojení s vybraným EET řešením. Díky testovacímu provozu zjišťují, že zvolená kasa buď není pro jejich druh podnikání vhodná anebo že se uvázali k nevýhodným podmínkám. Stále větší množství podniků zároveň hlásí, že jejich pokladna nezvládá přechod do dobrovolného EET módu a je tedy pravděpodobné, že bude mít problém i s ostrým startem. Paradoxně se to netýká pouze nejlevnějších řešení.

Petr Filipec: Je zkrátka velký rozdíl, jestli hosta odbavíte na jedno nebo pět ťuknutí
Foto: Hans Štembera
Popisek: Peníze, ilustrační foto

Podle odhadů pokladního systému Storyous by v následujících třech měsících mohlo vyměnit svého dodavatele EET pokladny až 10 000 podniků - což je zhruba jedna šestina všech, kteří spadají do první vlny evidence. Dalších třetina tak učiní do 12 měsíců. Týkat by se to mělo především gastronomického segmentu, kde ke změnám dodavatelů na poslední chvíli dochází již nyní. Nejvíce jich lze očekávat nejen v prosinci, ale také lednu a únoru.

Hlavním důvodem je především časový stres, v jakém provozovatelé uzavřeli nepříliš výhodné smlouvy, nejasné podmínky, které ve výsledku zvolené řešení prodraží nebo nezkušenost a neznalost konkurenčních řešení, se kterými se provozovatelé teprve nyní seznamují. Velký podíl na tom však mají i sami poskytovatelé EET služeb - na sociálních sítích konkrétních dodavatelů lze již nyní dohledat celou řadu stížností na nefunkční řešení. Rozvázat smlouvu však nemusí být jednoduché (například u řešení, která kromě kasy nabídla také internet nebo slevu na něj), závisí to vždy na podmínkách konkrétního dodavatele a je třeba počítat se stornopoplatky.

"Podnikatelé teprve při testování EET pokladen v reálném provozu zjišťují závažné nedostatky. Zejména v gastronomii, kdy je při obsluze hostů důležitý čas, si začínají uvědomovat limity neergonomického software nebo neznačkového hardware. Je zkrátka velký rozdíl, jestli hosta odbavíte na jedno anebo pět ťuknutí,” myslí si Petr Filipec ze společnosti, která paří ke špičkám právě v gastrosegmentu. “Taková kasa pak může ve vánoční špičce stát opravdovou pohromou pro chod restaurace. Druhou kapitolou jsou pak dodavatelé, kteří přecenili své síly a nebyli schopni pokladny plně převést do EET módu. Ti mohou ve výsledku přivést své klienty do doslova existenčních problémů.”

4 hlavní důvody, proč podniky mění EET pokladny:

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Bc. Hubert Lang byl položen dotaz

Vyšetřovací komise

Zajímalo by mě, zda za členství v komisi berou poslanci nějaké příplatky? Protože jinak nechápu, k čemu je zřizujete. Ukažte mi nějako vyšetřovací komisi, která něco vyřešila.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Petr Jahn: Veřejnoprávní fiasko! Kdo chce víc nemá nic

10:14 Petr Jahn: Veřejnoprávní fiasko! Kdo chce víc nemá nic

Asi jste v posledních týdnech zaznamenali čím dál tím nekompromisnější vyjádření, nejen z opozičních…