Ze stanoviska k novele vybírám:
Aktuální znění zákona o pedagogických pracovnících považujeme za vyhovující, není tudíž zapotřebí ho novelizovat.
Řadu navrhovaných změn v aktuálním návrhu novelizace zákona o pedagogických pracovnících lze realizovat jednodušším způsobem – změnou vyhlášky nebo nařízení vlády. To se týká především nových pracovních pozic (uvádějící a provázející učitel). Doposud nebyly žádné pracovní pozice přímo součástí zákona. Například pracovní pozice školní psycholog nebo školní speciální pedagog jsou definovány pouze ve vyhlášce.
Zásadně nesouhlasíme s principem „uznávání předpokladu odborné kvalifikace učitele“ někomu, kdo ji ve skutečnosti nezískal. Toto ustanovení je ve srovnání s legislativou členských států Evropské unie (viz mapa) zcela nestandardní a nesystémové (neplatí v žádné členské zemi EU). Povede k mnoha negativním důsledkům. Především k deprofesionalizaci učitelství jakožto regulovaného povolání, k jehož výkonu je třeba nejprve splnit stanovené kvalifikační předpoklady. Těmi je v současnosti absolvování studia učitelství na fakultách vysokých škol, které ho mají akreditováno, nebo absolvováním 250hodinového doplňujícího pedagogického studia, které organizuje vysoká škola.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV