Ochrana cestujícího
České dráhy odškodňují cestující ve smyslu Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1371/2007 ze dne 23. října 2007 o právech a povinnostech cestujících v železniční přepravě a Smluvních přepravních podmínek Českých drah pro veřejnou osobní dopravu (SPPO) při zpoždění vlaku a dále uvedených pravidel. Cestující tedy není rozdělen na spotřebitele a toho, který cestu vykonává za účelem svého podnikání.
Stejně tak platí i v Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 261/2004 ze dne 11. února 2004, kterým se stanoví společná pravidla náhrad a pomoci cestujícím v letecké dopravě v případě odepření nástupu na palubu, zrušení nebo významného zpoždění letů a v článku 13 uvádí, že cestujícím, jejichž lety jsou zrušeny, by mělo být umožněno proplacení jejich letenek atd. Opět se nerozděluje cestující na spotřebitele a toho, který cestu vykonává za účelem svého podnikání.
Nesprávné rozdělení uživatelů internetu
Zákon č. 127/2005 Sb. Zákon o elektronických komunikacích má ale dvoje vymezení s cílem ochránit spotřebitele (snad) a v paragrafu druhém uvádí:
c) koncovým uživatelem je uživatel, který nezajišťuje veřejné komunikační sítě nebo veřejně dostupné služby elektronických komunikací,
d) spotřebitelem je každá fyzická osoba, která využívá nebo žádá veřejně dostupnou službu elektronických komunikací pro účely mimo rámec její podnikatelské činnosti

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV