Rudolf Mládek: Lesk a bída české železniční liberalizace

13.12.2019 11:48 | Zprávy

O neděle vypukne na českých tratích další fáze liberalizace železničního trhu a spoje se po objednávkách krajů opět navýší.

Rudolf Mládek: Lesk a bída české železniční liberalizace
Foto: Archiv Rudolfa Mládka
Popisek: Rudolf Mládek

To může znít zákazníkovi libozvučně. Ale zatímco soutěže na dopravní obsluhu krajů autobusy či parciálními trolejbusy nezřídka mají v podmínkách to, že provozovatel nasadí moderní vozidla, u železnic tomu tak není. A tak zatímco se letos registrovalo téměř 1300 nových autobusů, noví tzv. soukromí železniční dopravci vytáhli na železnici tak trochu se šrotem. Většina nabízených a vybraných vlakových jednotek je z osmdesátých až devadesátých let minulého století. To asi za pokrok nikdo moc pokládat nebude.

Ve výsledku tu máme řadu dopravců, kteří nám sem vozí vysloužilé vyřazené vlaky, někteří alespoň nasadí původní vozy modernizované. Jde o motorové jednotky pod číslem 810 resp. 816 (viz).  Najdeme i kuriózní výsledky, když jeden z krajů vybral provozovatele, který nasadí motorové vlaky na trať, která je elektrifikovaná. To, aby ta Gréta asi dostala rovnou mozkovou mrtvici. Pravda, provozovatel má dva roky na nápravu, ale znáte to… Sliby chyby. Co je pro cestující další přítěží, že se zbořila jednotná jízdenka a ačkoliv ji Sněmovna se zpožděním roku schválila (viz), zatím si ji přehazuje ze Senátem. Tak snad ten ping-pong brzy skončí.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ladislav Jakl: Jak v našem parlamentu objevovali Ameriku

12:16 Ladislav Jakl: Jak v našem parlamentu objevovali Ameriku

Svět inovuje, investuje, dereguluje, pádí kupředu. Evropská unie reguluje, mudruje a stagnuje. Co s …