To může znít zákazníkovi libozvučně. Ale zatímco soutěže na dopravní obsluhu krajů autobusy či parciálními trolejbusy nezřídka mají v podmínkách to, že provozovatel nasadí moderní vozidla, u železnic tomu tak není. A tak zatímco se letos registrovalo téměř 1300 nových autobusů, noví tzv. soukromí železniční dopravci vytáhli na železnici tak trochu se šrotem. Většina nabízených a vybraných vlakových jednotek je z osmdesátých až devadesátých let minulého století. To asi za pokrok nikdo moc pokládat nebude.
Ve výsledku tu máme řadu dopravců, kteří nám sem vozí vysloužilé vyřazené vlaky, někteří alespoň nasadí původní vozy modernizované. Jde o motorové jednotky pod číslem 810 resp. 816 (viz). Najdeme i kuriózní výsledky, když jeden z krajů vybral provozovatele, který nasadí motorové vlaky na trať, která je elektrifikovaná. To, aby ta Gréta asi dostala rovnou mozkovou mrtvici. Pravda, provozovatel má dva roky na nápravu, ale znáte to… Sliby chyby. Co je pro cestující další přítěží, že se zbořila jednotná jízdenka a ačkoliv ji Sněmovna se zpožděním roku schválila (viz), zatím si ji přehazuje ze Senátem. Tak snad ten ping-pong brzy skončí.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV