Bohužel ještě stále používají dodavatelé nebo jejich zprostředkovatelé nepřípustné techniky a spotřebitelé jsou takto manipulováni při změně dodavatele. Tohoto problém je řešen jak na národní, tak na mezinárodni (evropské) úrovni. Publikace SČS se snaží srozumitelně přiblížit, jaká máme práva ve vztahu k dodavatelům energií. Shrnuje základní principy a doporučení, obsahuje dostupné zdroje pro čtenáře, kde mohou získat odpovědi na své dotazy.
„Jen poučený spotřebitel se dokáže chránit“, přčedstavuje Libor Dupal, předseda SČS motto tohoto sdružení.
Publikace přibližuje výčet nekalých technik zejména při po domovních způsobech nabízení a prodeje. Je důležité, aby spotřebitelé věděli, kam se obrátit a jaká jsou vhodná doporučení k postupu při změně dodavatele energie.
Při výběru dodavatele doporučuje SČS posoudit zejména výhodnost změny dodavatele, vybrat toho vhodného, např. na základě referencí a dalších opatření a pečlivě věnovat svou pozornost obchodním podmínkám a konečně vlastnímu podpisu smlouvy.
Více informací najdete ve vlastní tiskovině, která je k dispozici na ústředí SČS a v elektronické verzi (ZDE). Publikace vznikla v rámci naplňování priorit Odborné sekce Kvalita v ochraně spotřebitele s podporou Rady kvality ČR.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV