Preference sociální demokracii klesají, přestože se vedení ČSSD tváří, že přeci jen začalo „něco dělat“. Kormě krásných řečí o tom, jak bude volební kampaň „jako za Paroubka“, sociálním demokratům však zatím nic výsledkově nefunguje. Programová nabídka zůstává vlastně stejná, vedení ČSSD zdůraznilo jediný programový cíl pro podzimní volby, kterým jsou daně. Daně jsou sice dobrým tématem, podle průzkumu veřejného mínění si 64 % lidí myslí, že daně u nás nejsou férové, nemůže to však být téma jediné. Ale upřímně, v které zemi světa si lidé myslí, že platí ty správné daně?
Toto programové téma je však zatím sirotek a mělo by být doprovázeno nějakými 2-3 dalšími silnými tématy. Nabízí se jich dost: ochrana spotřebitele, silná koruna, vystoupení proti vojenské základně USA a tak dále a tak dále… U každého ze zhruba 10 – 15 témat, která bych z voleje vyjmenoval, je samozřejmě třeba u každého zjistit sociologický věrohodnou metodou účinnost, kterou by toto téma mělo na voliče, a zejména na levicové voliče. Pak je třeba vybrat téma mobilizační, tedy takové, které dostane voliče k volbám. Tím problematika daní nebo boje proti daňovým rájům jistě není…

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV