Oblastmi, ze kterých dotazovaní vybírali libovolný počet odpovědí, byly: nabídka zboží a služeb; kultura; životní prostředí; věda a výzkum; dopravní obslužnost; školství; dodržování lidských práv; zdravotnictví; vztahy ČR se zahraničím; životní úroveň; fungování hospodářství; nezaměstnanost; bezpečnost občanů; situace v armádě; zemědělství; fungování úřadů; bezpečnostní situace ČR; právní prostředí; možnost účasti občanů na rozhodování; stav veřejných financí; mezilidské vztahy; sociální jistoty; postavení ČR v EU; celková nálada ve společnosti; soudnictví; politická situace v ČR; přistěhovalectví; hospodářská kriminalita; korupce – a lidé s jednotlivými oblastmi byli spokojeni ve výše uvedeném pořadí.
Pokud se podíváme na to, se kterými oblastmi bylo velmi spokojeno nebo spíše spokojeno více než padesát procent dotázaných, je to pouze nabídka zboží a služeb, se kterou je spokojeno 74 % dotázaných. S kulturou už je spokojeno „jen“ 49 procent dotázaných.
Oblastí, s nimiž je nespokojeno více než padesát procent českých občanů, je podle CVVM více, a jsou jimi přistěhovalectví, hospodářská kriminalita a korupce. S přistěhovalectvím je nespokojeno 61 % dotázaných, s hospodářskou kriminalitou 58 % dotázaných a s korupcí je nespokojeno 70 % dotázaných.
Nejvíce dotázaných je ze seznamu spokojeno s 0 – 3 oblastmi (27,5 %). V loňském šetření přitom největší procento dotázaných označilo 4 – 7 oblastí (28, 3 %). Zdá se tak, že spokojenost českých občanů s vybranými oblastmi veřejného života od loňska obecně poklesla…
Tento průzkum může být pro politické strany velmi zajímavým vodítkem v tom, na které otázky života státu se před volbami zaměřit – a koneckonců, pokud se podíváme na „položky“, se kterými jsou čeští občané spokojeni nejméně, můžeme říci, že korupce i hospodářská kriminalita, respektive jejich vymýcení, jsou evergreenem každé předvolební kampaně snad každé politické strany. Momentálně třímá žezlo největšího bojovníka proti korupci Andrej „Čapí hnízdo“ Babiš, který ukazuje na všechny politické strany kolem hnutí ANO a hovoří o tom, jak jsou zkorumpované a jak „včetci kradnú“, a celkem se mu s tímto tématem dost vede. Marketingový potenciál tématu přistěhovalectví, ač je to v České republice reálně téma absolutně bezvýznamné, taktéž využívají téměř všechny politické strany,byť v různé míře, napříč politickým spektrem…
Vyšlo na Vasevec.cz. Publikováno se souhlasem vydavatele.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV