Vít Klíma: Volby jsou výhodná investiční příležitost

05.10.2018 19:26 | Zprávy

Nathan Mayer Rothschild (16. září 1777 – 28. července 1836) prohlásil: “Nezajímá mě, která loutka je posazena na anglický trůn, aby vládla říši, nad kterou slunce nikdy nezapadá. Muž, který kontroluje oběh peněz v Británii, kontroluje celé Britské impérium. A oběh peněz v Británii kontroluji já“! Dnes by svůj tehdejší výrok mohl popravit asi takto: „Vzhledem k tomu, že kontroluji nejen peníze, ale mohu nechat zvolit do kterékoli vlády na světě své loutky, vládnu impériu, které si už vytvořím sám.“

Vít Klíma: Volby jsou výhodná investiční příležitost
Foto: Hans Štembera
Popisek: Volič u volební urny, ilustrační foto

Základním nástrojem, kterým lze ovlivnit volby prakticky v jakékoliv zemi, je kavalérii Krále Jiřího, což není nic jiného, než eufemismus pro „kufry plné peněz“(ZDE). V momentě, kdy máte peníze, můžete si najmout jakoukoliv agenturu (-y), která (-é) za vás odvede (-ou) černou práci při vytvoření negativního obrazu volebního konkurenta. Mohou provádět skryté aktivity v sociálních médiích, špionáž na internetu, útočit - prostřednictvím najatých hackerů - na opoziční stranické centrály, zaplatit nevládní organizace a think - tanky, aby krátkodobě pracovali pro vás, financovat umístění určitých mediálních obsahů do rádií a televizí za účelem manipulace veřejným míněním, ovlivňovat volební průzkumy, aby se váš protivník pohyboval na nevolitelných místech, apod. Zkrátka a dobře, čím víc peněz máte, tím více můžete ublížit svým konkurentům.

Samozřejmě, že na straně druhé, musíte najmout agentury, jejichž úkolem je dělat pozitivní kampaň, tzn. získat pro vaše favority co nejvíce hlasů. „Důležité je mít uvěřitelné téma a nějakou poptávku. A potom najít skulinky na politickém trhu, způsob, jak se definovat mezi stranami, a kde se drát o svoje místo na slunci,“ popsal spolupráci s ANO, jejich volební konzultant Alexandr Braun. Onu „skulinku“ symbolizuje dnes již okřídlené heslo: „Nejsme jako politici. Makáme.“ Geniální vymezení se oproti ostatním politickým stranám. V době pádu Nečasovy vlády měl podle průzkumů Andrej Babiš podporu přibližně dvou procent voličů. Díky najatým agenturám - o několik měsíců později  - ANO dosáhlo už na téměř dvacet procent hlasů.

Opakování voleb

Může se stát, že volby někdy nedopadnou ve prospěch zadavatele. Žádný problém, výsledek lze vždy pod nějakou záminkou napadnout a nařídit jejich opakování, a to i vícekrát, než obyvatelstvo dané země „pochopí“, jak se od něj očekává, že bude hlasovat.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Róbert Šlachta byl položen dotaz

Spojíte se s SPD?

Půjdete do voleb společně? A co po volbách, umíte si s SPD představit koalici? Ještě by mě zajímalo, kdo za vás bude vlastně kandidovat? Nikoho jiného než vás neznám.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Petr Dufek: Podnikatelům se navrací optimismus

12:17 Petr Dufek: Podnikatelům se navrací optimismus

Únorové výsledky průzkumu sentimentu ukazuje zlepšení nálad napříč celým podnikatelským sektorem.