Dvě pětiny podnikatelů se při prezidentských volbách budou řídit hlavně tím, nakolik jsou kandidáti na Pražský hrad připraveni být aktivní v ekonomické diplomacii. Nová hlava státu by měla podporovat zájmy českých podnikatelů a pomáhat tuzemskému byznysu v posilování jejich přítomnosti na stávajících trzích a pronikání na ty nové.
Podnikatelé od nového prezidenta také očekávají, že povede podnikatelské mise do zahraničí. Vyplývá to ze šetření Hospodářské komory mezi živnostníky a zástupci českých podniků.„Anketu mezi podnikateli provádíme před každými prezidentskými volbami, letošní výsledky jsou srovnatelné s těmi před pěti lety. Pro podnikatele má největší význam úloha prezidenta v aktivní ekonomické diplomacii. Vzrostl ale význam personálních kompetencí prezidenta, spoluúčasti na tvorbě vládních politik a veřejných vystoupení,“ uvedl prezident Hospodářské komory Vladimír Dlouhý.
Podle drtivé většiny podnikatelů by nový prezident měl být hlavně sečtělý, vzdělaný a měl by mít široký rozhled. Měl by se dobře orientovat ve finančním řízení, měl by být zdvořilý, reprezentativní a apolitický, spíše pragmatik.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV