Ke zprávám roku bude rozhodně patřit výměna na čele Škody Auto, odkud odchází předseda představenstva Thomas Schäffer a převezme vedení podstatě větší značky VW. Je to operace, která má původ v Německu, kde se bylo potřeba odstínit generálního ředitele koncernu Herberta Diesse od nespokojených odborářů, kteří se bojí ztráty pracovních míst v důsledku elektrifikace a řešení výpadku po pandemii. V české Škodě byl výpadek výroby vůbec největší z celé skupiny VW, takže podobně oprávněné obavy vládnou i u nás. Kdyby však šlo o selhání šéfa v Česku, nemířil by nahoru.
Spíše se zdá, že je ho škoda, aby se handrkoval se Škodou o budoucnost elektromobility, která se u nás pořád nějak nechce chytit. Ale je to stejné jako s pandemií. Těžko očekávat stejnou míru očkovanosti jako v Izraeli nebo Norsku, když u nás je dost profesorů ochotných burcovat veřejnost proti škodlivosti vakcín. Mají vedlejší účinky! Jako by covid vedlejší účinky neměl...
Ale o tohle ať se poperou jiní. Podívejme se na argumentaci českých profesorů, že elektrická auta škodí a nemá cenu se do toho hrnout. Vytahují se přitom různé, většinou dost staré nebo pochybné statistiky, a hlavně se pracuje s obrovskými rozpětími uvažovaných veličin, takže velké „špatně“ vždycky spolehlivě rozdupe malé „dobře“. Někdo, kdo nainvestoval celoživotní úsilí do technologií automobilové výroby, holt nerad opouští svůj milovaný obor. Dostává se však do situace profesorů, kteří změří a zmodelují energii a proporce čmeláka, a pak vás přesvědčují, že tohle nemůže létat.
Poštou mi teď přišlo upozornění na článek Josefa Morkuse a Jana Macka, dvou pracovníků z Centra udržitelné mobility Fakulty strojní ČVUT v Praze s názvem Kam kráčíš elektromobilito?

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV