„Srovnávací testy v páté a deváté třídě vidím jako nezbytnou zpětnou vazbou kvality a profesionality výuky a to jak pro učitele, rodiče a jejich děti, tak i pro vedení školy. Doposud, až na státní maturity, nemáme přehled o kvalitě školství a nedokážeme ji ani objektivně změřit. Jedinou informací nám je vydávané hodnocení OECD (Organizace pro ekonomickou spolupráci a rozvoj) v rámci žebříčku PISA TIMS, které probíhá každé dva roky a kde bohužel zaznamenáváme setrvalý pokles v kvalitě školního vzdělávání. Rád bych u této otázky připomenul, že nelze nastartovat tolik potřebné změny ve vzdělávání bez znalosti neduhů a slabin v našem systému vzdělávání.
Nejde o žebříčky, nejde o rozdělování dle intelektu či sociálního zázemí, ale jde o získání velmi kvalitní a ekonomicky levné zpětné vazby. Nejen učitelé, ale i vedení škol získá ve srovnávacích testech a jejich výsledcích velmi kvalifikovanou podporu jak provádět výuku. Rovněž díky výsledkům získaným v rozmezí pátých a devátých tříd poznáme, jak daná škola pracuje se žákem, zda se kvalita jeho vzdělání zvyšuje, či naopak stagnuje nebo dokonce klesá.
Za připomínku stojí určitě i fakt, že srovnávací testy pátých a devátých ročníků budou probíhat moderní elektronickou podobou, která vzešla ze žádostí žáků a navíc bez vysokých finančních nároků“
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: VV