„Plán na likvidaci praktických škol je nepromyšlený a v důsledku poškodí samotné žáky. Praktická škola jim umožňuje absolvovat celé základní vzdělání a dává tak šanci na pokračování vzdělávání. Pokud ale budou žáci praktických škol přemístěni do již přeplněných tříd základních škol, dostanou se do ztížené situace. I připomoci asistenta bude velmi těžké výuku zvládnout a dokončení základního stupně bude ohroženo. Nezanedbatelným argumentem také je, že příslušné změny ve školství by vyžadovaly 10 až 18 miliard korun. Myslím, že tyto peníze by se daly využít mnohem smysluplněji.
Domnívám se navíc, že jde o umělý problém, který je vyvolán negativním pohlížením na fakt, že v České republice existují i specializované typy základního školství. Ty ale přece nebyly zřízeny proto, aby děti diskriminovaly a rozdělovaly, ale aby pomohly dětem, které mají problém se zvládnutím klasického učiva. Zaměřme se proto na zkvalitňování praktických škol, na zvyšování prostupnosti se základní školou. Nerušme model, který dětem pomáhá, a važme proto každý krok.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: LIDEM