Skokan (VV): S problémem hlasité reklamy bychom se měli vypořádat

02.01.2012 6:40 | Zprávy

Véčkaři jsou pro omezení hlasité reklamy.

Skokan (VV): S problémem hlasité reklamy bychom se měli vypořádat
Foto: veciverejne.cz
Popisek: Bývalý poslanec za VV Petr Skokan

Véčkaři jsou pro omezení hlasité reklamy

Hlasitá reklama by podle véčkařů už v budoucnu v televizním vysílání zaznít neměla. Ve vnitrostranickém referendu se pro to vyslovilo 96 procent hlasujících registrovaných příznivců. Omezení hlasité reklamy podporují i představitelé Věcí veřejných.

„Výsledek tohoto skončeného referenda je pro mě dalším z jasných signálů, že bychom se měli s problémem hlasité reklamy vypořádat,“ uvedl poslanec a člen sněmovního volebního výboru Petr Skokan s tím, že proto bude potřeba přijmout nový zákon.

Podle Skokana bude dobré jít cestou co nejmenších nákladů a co největší pohody pro sledování televizních pořadů. „Je samozřejmě také nutné vyřešit otázku autorských práv kvůli případnému zásahu do hlasitosti reklamy a také případné technické záležitosti,“ řekl Skokan.

Inspirovat se zákonodárci můžou v některých evropských zemích, například na Slovensku, kde už čtyři roky platí zákon, který zakazuje vysílat reklamu a teleshopping se zvýšenou hlasitostí. „Také ve Spojených státech budou muset už v příštím roce zajistit všechny velké televizní stanice omezení hlasitosti vysílaných reklam,“ doplnil Skokan.

Mezi zastánce srovnání hlasitosti reklamních bloků na úroveň shodnou s hlasitostí zvuku sledovaného pořadu patří i místopředsedkyně strany Kateřina Klasnová. „Uřvaná reklama a teleshopping vadí většině televizních diváků, i když uznávám, že to jistě není nejpalčivější problém Česka. Přesto však nevidím důvod, proč neupravit legislativu tak, aby bylo možné vynutit sjednocení hlukové hladiny pořadů a reklam,“ uvedla Klasnová, podle které by na tom navíc kromě diváků profitovali sami zadavatelé. „Nyní většina lidí reklamu spíše zcela ztlumí, než aby ji sledovala,“ řekla Klasnová.

Hlasitost reklam v televizi je v poslední době opět diskutovaným tématem. V uplynulých měsících nespokojení diváci na hlasitost reklam reagovali a často se obraceli na Radu pro rozhlasové a televizní vysílání se stížnostmi. Na jaře tohoto roku také vznikla petice, která požaduje zrušení povinnosti provozovatele TV vysílání oddělit reklamu nebo teleshopping zvukovými nebo zvukově-obrazovými prostředky od zbytku vysílání.
 

Véčkařů jsme se v referendu ptali:

„Souhlasíte se zavedením povinnosti dodržovat stejnou úroveň hlasitosti reklamy a teleshoppingu s ostatními částmi vysílání?“

 ANO: 96 % NE: 4 %

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Veciverejne.cz

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Proč jste na navýšení rodičovského příspěvku netlačila víc dřív?

Myslím, když jste byli ve vládě? Myslíte, že teď něco zmůžete? A můžete aspoň říci, když už nejste ve vládě, proč a kdo byl proti navýšení rodičovské pro všechny a ve větší míře, která by zohledňovala inflaci a růst cen?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Turková (PRO): Plat německého poslance se zvedl za 10 let o 23 %, českého o 100 %

22:28 Turková (PRO): Plat německého poslance se zvedl za 10 let o 23 %, českého o 100 %

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k platům politiků.