Naopak tou nejhorší variantou je stále zřetelnější snaha přenést diskusi z věcné na politickou úroveň a najít sebehloupější záminky, proč jej shodit ze stolu. Ústecký balíček se obdobně jako většina nových právních norem připravoval řadu měsíců, je zpracován po legislativně technické stránce zcela profesionálně a každý, kdo chtěl, tedy včetně vlády, měl možnost téměř tři čtvrtě roku vznést své připomínky. Například odbory tak učinily již v únoru 2011.
„V srpnu a v záři slibovali vládní politici a poslanci šluknovským občanům před televizními kamerami pomoc. Nyní se zdá, že ve snaze skutečně pomoci zůstal kraj osamocen a tou ještě horší zprávou pro všechny slušné občany je, že ze strany vládní koalice není politická vůle Ústecký balíček podpořit, ačkoli za ni kraj dělá její práci. Pro Šluknovsko by to znamenalo zakonzervování současné napjaté situace na řadu dalších let. Věřím, že občané v petici podpoří naše úsilí," uvedla Jana Vaňhová.
Ústecký kraj se rozhodl podpořit Ústecký balíček petiční akcí v reakci na jeho neopodstatněné zamítnutí Vládou ČR. Podpisové archy jsou k dispozici na úřadech jednotlivých měst a obcí v Ústeckém kraji již od 1. listopadu. Konec petice je plánován na 30. listopadu 2011. Občané z dalších krajů ČR mají možnost vyjádřit svoji podporu na krajských webových stránkách http://www.kr-ustecky.cz/.
Návrh zákonné úpravy předložený Ústeckým krajem se zaměřuje na řešení problémů souvisejících nejen se životem v sociálně vyloučených lokalitách, ale také na drobnou kriminalitu po celé České republice. Celý soubor předložených legislativních úprav byl vytvářen téměř dva roky za podpory předních odborníků na tuto problematiku a renomovaných právníků. Několikrát o návrzích jednalo Zastupitelstvo Ústeckého kraje. Na tato jednání jsou vždy zváni všichni poslanci a senátoři za Ústecký kraj, měli tedy možnost se k balíčku kdykoli vyjádři či ho připomínkovat. Výsledná předloha je zpracována již v paragrafovém znění proto, aby bylo možné co nejrychlejší přijetí. Ústecký balíček legislativních změn získal podporu starostů a krajských zastupitelů napříč celým politickým spektrem.
Předkládaný návrh počítá s úpravou stávající legislativy v otázkách zákonných opatření při zajištění bydlení osobám v hmotné nouzi, státní sociální podpoře, pomoci v hmotné nouzi. Dále se jedná o změnu loterijního zákona, správních a místních poplatků. V otázce provozování loterijních a hazardních her nebo sázek návrh počítá s rozšířením pravomocí jednotlivých měst a obcí zejména v souvislosti s regulací počtu a umístění heren a loterijních terminálů. Navíc dále zpřísňuje veškeré podmínky pro jejich provozování.
Zásadní je také navrhovaná úprava trestního zákoníku posuzovat opakované páchání stejného přestupku jako trestný čin. Jedním z problémů je neschopnost státu efektivně zakročovat proti obyvatelům, kteří opakovaně obtěžují své spoluobčany neustálým pácháním drobných přestupků, drobnými výtržnostmi, krádežemi, násilnostmi, narušováním nočního klidu, atd. Velká část těchto přestupků podle současné právní úpravy nezíská nikdy charakter trestného činů. Vhodnou možností jak tuto situaci řešit, je upravit opakované páchání stejného přestupku jako trestný čin a tím by bylo možno spravedlivěji potrestat pachatele pomocí sankcí, které poskytuje trestní zákoník. Sankce trestního zákoníku totiž mají výrazně vyšší odrazující účinek. Kromě efektivních trestů navrhuje Ústecký kraj rovněž databázi přestupků.
Dále čtěte:
Vláda nebude hlasovat pro návrhy řešící situaci na Šluknovsku
Udělali ze mě rasistku. Represe fungují, tvrdí Řápková
Vaňhová (ČSSD): Ústecký kraj nenese odpovědnost za nedbalost jiných ##PROFIL 311## Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Kr-ustecky.cz