Evropský parlament potvrdil zákaz prodeje automobilů se spalovacími motory od roku 2035. „Je to další z řady fantasmagorických nápadů evropských byrokratů a jeden z nejhloupějších v historii Evropské unie. Celá situace je postavená na naprosto nerealistických plánech, protože není v žádném případě možné zajistit, aby se od roku 2035 vyráběla všechna auta na elektřinu. Je to šílený sen, který nenajde naplnění, jen obrovské ekonomické problémy a trhy na to budou reagovat,“ varoval. Zakopaný pes podle něj netkví v tom, aby lidé jezdili na elektřinu, ale aby nezjezdili vůbec. „To je alfa a omega celého plánu – připravit lidi o osobní automobily a preferovat hromadnou dopravu,“ poznamenal. Zelenou politiku pak vnímá jako záminku.
Připomněl, že znečištění automobily tvoří jen malý podíl na emisích. „Pár tankerů vytvoří více emisí než všechna auta světa. Celá Evropa se na emisích podílí pouze osmi procenty – vším, co vyprodukuje. Boj proti změně klimatu je jen záminkou a ve skutečnosti jde o šílené konstrukty a socialistické plánování, které nikdy nevedlo k dobrému závěru. My jsme plánovali na pětiletky, Brusel plánuje na dvanácti- i patnáctiletky, ale plány má šílené. Evropská unie se skutečně transformuje v nové RVHP (Rada vzájemné hospořádské pomoci minulého režimu, pozn. red.). To není nadnesené vyjádření nebo hyperbola, ale skutečnost,“ prohlásil Jindřich Rajchl s tím, že čtyři europoslanci (tři Piráti a jeden ODS), kteří pro návrh v europarlamentu hlasovali, by se raději měli vyhnout Praze – se zlou by se potázali a lidé by je znovu do europarlamentu nezvolili.
Elektrická auta jako ohrožení českého automotivu
„Piráti byli vždy strana naprostých bláznů a je to neomarxistická ideologie. Odpovídá tomu, co Evropská unie prosazuje, nepřekvapuje mě to a doufám, že jejich hlasování přispěje k tomu, že na smetišti dějin skončí nejen Piráti, ale i celá Evropská unie. Jestli bych si něco přál, tak aby v roce 2035 nenastal konec spalovacích motorů, ale Evropské unie,“ vyslovil přání advokát. Obává se rovněž, že v roce 2034 budou stát vozy na benzín mnohonásobek, všichni si je budou chtít pořídit, dokud bude čas, ale automobilů nebude dostatek. Kroky k elektromobilitě tak zdraží vozy obecně.
Kritikou nešetřil ani kvůli dřívějším slibům současného premiéra Petra Fialy (ODS), který před volbami kritizoval nepromyšlený tlak na elektromobilitu, ale také emisní povolenky, které se za českého předsednictví Evropské unii ještě rozšířily. „Fiala už si nevidí do úst. Pamatuji si, jak v předvolební debatě kritizoval Andreje Babiše, že nedělá nic s emisními povolenkami, a nyní sám přispěl k jejich zpřísnění. V listopadu zase sliboval, že nebude zvyšovat věk odchodu do důchodu a snižovat valorizace penzí a co tu máme?“ ptal se Rajchl. Předseda strany PRO se rovněž domnívá, že premiér nese spoluodpovědnost za ohrožení automobilového průmyslu včetně firem, které například pro Škodovku dodávají potřebné komponenty. Obává se likvidace české ekonomiky, protože automobilový průmysl tvoří deset procent českého HDP a navíc už se hovoří o uzavírání hal a omezování výroby kvůli nedostatku součástek z Číny. Podobné kroky tedy s trhem určitě zahýbou.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Zuzana Koulová