Jako o novém médiu hovoří v souvislosti s řetězovými e-maily ve svém komentáři na serveru Institutu Václava Klause sociolog Petr Hampl. „Ve skutečnosti sílu nového média nikdo nezná přesně, což je dobře,“ uvedl. Naopak profesor Jiří Drahoš tzv. řetězové e-maily kritizoval, jejich prostřednictvím se šířila jeho neúprosná kritika a lži v předvolební kampani. Jakou má podle vás sílu a jak k tomuto „novému médiu“ přistupovat? Jaká mohou být rizika?
Nevím, zda má pan Hampl tak docela pravdu, když píše o novém médiu. Podobným způsobem přece vznikaly lidové písně, mýty, pranostiky, pověry. Sdílení slova zde bylo odjakživa, podle technické vyspělosti světa se mění pouze způsob sdílení. Dříve ústně, později psaným slovem a jak zaznamenal ve svém textu Děvenka štěstí a mládenec žal i náš básník Jaromír Nohavica, třeba poštou. Dnes jsou k dispozici e-mail, Facebook a další komunikační možnosti. Nevidím v tom žádné riziko.
Pro ukázku text JN „Dostal jsem včera poštou obálku, v ní Čínskou modlitbu štěstí, někdo mi tímto přeje na dálku, suché a velmi rovné cesty, mám to jen opsat desetkrát a zaslat smutným lidem, řetěz se nesmí zpřetrhat a štěstí samo přijde, vložil jsem do stroje, papíry s kopíráky, že komu smutno je, ať pozná radost taky...“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Daniela Černá