Nesouhlasíte s názory Karla Zváry, pokud jde o Rusko a Ukrajinu? Přečtěte si původní materiály ParlamentníchListů.cz přinášející názory Bohumila Doležala, Zdeny Mašínové (z 21. 8.), Jaroslavy Janderové, Michaela Romancova, Anatolije Lebeděva, Františka Laudáta, Jany Černochové, Karla Schwarzenberga, Alexandra Kručinina, Milana Hulíka, doc. Jaroslava Šebka, Matěje Stropnického, Romana Jocha, Hynka Kmoníčka, prof. Václava Hampla, Martina Bursíka (z 6. 8.), Vladimíra Hučína, Jana Vidíma, Jaroslava Lobkowicze, Gabriely Peckové, Daniela Kroupy, Tomáše Zdechovského, Cyrila Svobody, Františka Bublana, Jiřiny Šiklové, Karla Hvížďaly, Jiřího Pehe, Marty Kubišové, Petry Procházkové, Martina Bursíka (z 23. 6.), šéfky hnutí Femen, Zdeny Mašínové (z 21. 5.), Ondřeje Benešíka či Džamily Stehlíkové.
Pane místopředsedo, kandidujete v pražských komunálních volbách pod heslem „Posvítíme si na radnici“. Co konkrétně je třeba z vašeho pohledu v Praze změnit?
Je zapotřebí vážně se zamyslet nad rozpočtem města. Na letošní rok má magistrát v plánu utratit přes 48 miliard, proti tomu stojí příjmy ve výši necelých 37 miliard. To je 11 miliard nového schodku. Město by mělo zajišťovat jen veřejné statky - to, co každý nutně využívá z podstaty, že v městě bydlí či pracuje, ale ne služby, které jsou záležitostí osobního rozhodnutí a preferencí. Pokud totiž někomu platí jeho záliby či způsob života, je to vždy na účet někoho jiného.
Dnešní schodek rozpočtu znamená zvýšení dluhu. A dnešní dluh je zítřejší daň, navíc navýšená o úrok. Částka odpovídající schodku pro rok 2014, tedy přes 11 miliard Kč, jde přitom jen na kompenzace na provoz veřejné silniční dopravy. V Praze sice působí více dopravců než jen Dopravní podnik hlavního města Prahy, ovšem konkurence mezi dopravci neexistuje. V oblasti veřejné dopravy proto chceme začít tím, že umožníme i dalším dopravcům provozovat dopravu v Praze i zastavovat na zastávkách MHD a bez dotací konkurovat zatím dotovanému ROPIDu. Pokud to dokáží za srovnatelnou (tržně udržitelnou) cenu, nejspíš to bude znamenat, že těch 11 miliard kompenzací vůbec není zapotřebí platit z rozpočtu města. Výhledově bychom rádi dotování silniční veřejné dopravy zrušili úplně.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Ukrajina (válka na Ukrajině)
Zprávy z bojiště jsou v reálném čase těžko ověřitelné, ať již pocházejí z jakékoliv strany konfliktu. Obě válčící strany z pochopitelných důvodů mohou vypouštět zcela, nebo částečně nepravdivé (zavádějící) informace.
Redakční obsah PL pojednávající o tomto konfliktu naleznete na této stránce.
autor: Petr Kupka