Nový šéf pražských muslimů Leonid Kušnarenko má politické ambice. Podle něj by měla vzniknout islámská strana, která bude hájit zájmy muslimů v České republice. Jak na takový záměr pohlížíte?
Konečně to řekli čeští islamisté veřejně, že jim jde o politický vliv. Do teď se snažili prosazovat svůj politický vliv nepřímo a mimo pozornost médií. Lobbovali u politiků apod. Byť si myslím, že pan Kušnarenko záměrně provokuje českou veřejnost, tak nepochybuji, že jde i o vzkaz směrem k muslimské populaci v ČR, že dochází k změně politiky vedení českých islamistických organizací. Místo opatrné a citlivé politiky stále ještě šéfa Ústředí muslimských obcí Alrawiho nastupuje tvrdý a bezohledný směr pana Kušnarenka, který patří do okruhu salafisticky orientovaných muslimů kolem pana Vladimíra Sáňky. Přesně tak, jak k tomu vyzývá autor knihy Základy tauhídu Bilal Philips: násilným akcím muslimů má předcházet aktivita politická.
Není něco podobného v Evropě zcela běžné? Pokud tady muslimové žijí, zdá se být přirozené, že budou mít své politiky. Nebo je na tom něco špatně?
Ne, tohle přirozené není. Zatím žádný takový pokus neuspěl. Muslimská populace v západní Evropě stále dává přednost muslimům působícím v standardních evropských politických stranách.
Podle Kušnarenka je základem islámu tolerance a ženy mají v rámci tohoto náboženství hodně práv, na rozdíl od jiných kultur. Co na to, coby někdejší muslim a znalec islámu, říkáte?
Pan Kušnarenko jen papouškuje klasickou muslimskou propagandu, která je základem oblbování evropské populace a podlehli jí i mnozí islamofilové u nás. Fakta jsou ovšem neúprosná. Žena v islámu, hlavně v tom ultra ortodoxním, má méně práv a svobod nejen oproti naší euro-atlantické kultuře, ale i než měla v předislámské Arábii. Nádherným důkazem je první manželka Mohameda, která si ho vzala proti vůli své rodiny a byla samostatnou obchodnicí, to by se jí v ortodoxním islámu nestalo, tam by byla podřízená rodině a nemohla by si dělat, co chce, nemohla by si ani vzít za manžela Mohameda bez souhlasu své rodiny.
Nový šéf pražských muslimů rovněž tvrdě odsoudil teroristické útoky a obecně tzv. Islámský stát s tím, že jde o největší zločince, kteří musí být potrestáni. I na západě je poměrně obvyklé, že oficiální představitelé islámu mluví o toleranci a odsuzují terorismus. Jak si potom vyložit tu druhou stranu, které páchá útoky, v projevech vyzývá k násilí apod.?
Pana Kušnarenka neznám, počkám si, až co ukáže čas. To, že dnes odsuzuje Islámský stát, neznamená, že neschvaluje jiné formy terorismu. Takový pan Sáňka taky odsuzuje veřejně terorismus, a pak ovšem schvaluje teroristické útoky na izraelské civilisty (tedy židovské, křesťanské, muslimské či drůzské obyvatele státu Izrael). A to nemluvím o Sámeru Shehadehovi, který ovládal Muslimskou obec v Praze skrze nastrčenou firmu a před svým zatčením českou policií za podporu terorismu daroval svůj podíl ve firmě panu Kušnarenkovi... Divné, že?
Zcela u konce je případ exšéfa pražských muslimů Vladimíra Sáňky. Nejvyšší soud zamítl dovolání státního zástupce a zproštění viny je definitivní. Sáňky byl souzen za knihu „Základy tauhídu“, která měla šířit náboženskou nenávist. Je rozhodnutí soudu správné? Máme tu svobodu slova…
Sám pan Sáňka a jeho podporovatelé v této kauze lžou a manipulují. Oni tvrdí, že soud rozhodl, že v této knize není nic závadného. České soudy totiž neřešily, jestli v knize je náboženská nenávist, ta v ČR vlastně trestná není, ale řešily, jestli vydáním této knihy jde o vytvoření organizované skupiny, která šíří nenávist, což již trestné je. Sáňka se ohání posudky religionistů apod., které se ho zastávají, ale pak jsou i posudky objektivních odborníků, které naopak před knihou varují. Ti, co dali panu Sáňkovi posudky, že kniha je v pořádku, jsou totiž lidé obhajující neškodnost ortodoxního islámu. Já bych dodal jeden důležitý fakt. V Anglii, která má tisíckrát větší zkušenost s islámským extremismem, je Sáňkou vydaná kniha zakázána ve vězeních apod. Neboť se ukázalo, že napomáhá radikalizaci a teroristickému smýšlení. Kdo tedy má větší pochopení pro tento problém? Čeští islamofilové vegetící si po arabských čajovnách, nebo angličtí odborníci, kterým se radikalizovaní muslimové odpalují ve veřejné dopravě?
Média i veřejnost výrazně zajímal případ bývalého imáma působícího v české metropoli, Samera Shehadeha, který je obviněn z podpory terorismu. Ostatní muslimové se od něj distancovali. Šlo o ojedinělého extremistu, který se skutečným islámem neměl nic společného?
Řeknu vám to jednoduše a stručně. Pan Sámer kázal dlouhodobě v mešitách v Praze a jezdil kázat například i do Brna, Teplic či Bratislavy. S podporou českých mešit organizoval tábory pro muslimské děti. Přednášel na kongresech českých muslimů apod. A to vše se souhlasem šéfů českých mešit a islámských organizací, to je asi nejlepší a nejstručnější odpověď na to, kdo zde lže.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Radim Panenka