Z Česka jste odjel kvůli netoleranci, ale ani v americkém Bostonu nemáte na růžích ustláno. Myslíte si, že důvodem jakési ‚blokády“ vaší osoby je jednoznačně politický aktivismus, který není po chuti vládnoucí garnituře v těchto zemích?
Jakýkoliv společenský system nenávidí anarchistickou nekonformnost a svobodu slova svých ovcí. Ten dnešní, kapitalismem diktovaný, nesnáší disentní názor proti své ideologii „konce dějin“ a nezbytnosti kapitalistického tržního hospodářství. Stejně jako to nesnášel ten bývalý socialistický v Československu, který se rovněž honosil konečným vítězstvím proletariátu nad kapitalistickými a feudálními vykořisťovateli. Je zajímavé, že oba systémy obhajovaly svoji pozici takzvanou demokracií a volbami svých ovcí. Volbami, které jsou vždy diktovány mocí ideologie daného systému. U nás v totalitním americkém kapitalismu penězmi v rukách zbohatlíků.
Nu, a když někdo proti vládě kapitálu vznáší námitky, třeba v podobě uměleckých akcí, tak se systém nesmírně zlobí. Ostatně, sami to můžete posoudit v mé monografii, která vyšla nedávno v Praze.
U nás v „Kapitálově“ se naučili zbohatlíci potlačovat jakýkoliv pokrokový aktivismus pomocí vtipné kontroly, čímž je takzvané kooptování daného hnutí pomocí peněz. A dnes, když jim na internetu vyžvaníme dopředu naše plány, je to pro ně daleko lehčí, neb mají časový předstih ke kontra reakci. Tak smutně skončila řada předchozích progresivních hnutí, byvše zakoupnených kapitalismem, jako byl třeba punk. Tak skončilo i hnutí Black Lives Matter, kde se v současnosti provaluje, jak si odlévali jeho vůdci miliony dolarů do vlastních kapes. To samé se stalo s hnutím LGBT, jehož duhové vlajky jsou přilepené na spoustě výrobků různých korporací, a na jejichž pochodech se vlní reklamy na vládnoucí ekonomickou moc. Tím se vždy podaří paralyzovat jakékoliv progresivní hnutí.
Ale cítím v kostech, že brzo začne proti tomuto systému velké povstání. Burza, neboli legalizované kradeni, jak to nazývám, je na tom nejhůře za půl století.
Možná se tentokrát nepodaří majitelům kapitálu nadiktovat budoucí volbu svých představitelů chudým Američanům kupříkladu oním právě probíhajícím divadelním představením, ve kterém se snaží Demokratická strana dokázat, že Trump byl zodpovědný za pokus o vládní puč. Právě to je řvavou ukázkou pokrytectvi naší „demokracie“, neb ukrajinský puč tato vláda schvalovala a schvaluje. Prý se ukrajinský lid masově rozhodl násilně svrhnout sice legitimně zvoleného prezidenta, ale jeho svržení a vyhnání ze země byla přece vůle lidu a tu musíme respektovat. Ovšem nikoliv, když se o to pokusí lid u nás ve velkém „Kapitálově“.
Jen pro informaci, já jsem Trumpa nevolil, ale Bidena rovněž ne, protože se mi hnusí neustále opakovaná logika „menšího zla“ ve volbách, tak vítaná diktující ekonomickou mocí. Menší zlo nic neudělá proti danému systému a jen ho opět donekonečna potvrzuje.
Jak vnímáte, že i ve svobodných a demokratických společnostech se někteří lidé stávají disentem kvůli svým názorům?
Tato otázka trochu pokulhává, neboť nevím, o jakých svobodných a demokratických společnostech mluvíte. Já žádné takové neznám a nikdy jsem v žádných nežil. U nás v Americe bych systém nazval „totalitní kapitalismus“ se vším všudy. Ostatně proto je řada lidí pronásledovanými disidenty, protože by ve svobodných a demokratických společnostech zákonitě nebyli pronásledováni, že?
Jeden z nejzářnějších příkladů logiky, mnou právě vyslovené, je dlohodobé mučení Juliana Assange naším „západním svobodným a demokratickým“ systémem. Neudělal žádný zločin, jen použil princip novinářské svobody slova, kterou pořád náš západní svět tak „ctí“. Pokrytectví našeho západního systému volá do nebes. Samozřejmě, že tato metafora není reklamou na připitomělá a mozky vymývající náboženství, která se derou k moci po celém světě. Inu, být aparátčíkem a parazitem v náboženských organizacích je jedna ze základních přežívacích instinktivních taktik.
S covidem a válkou na Ukrajině odstartovala další řada omezování svobody v takzvaném demokratickém světě. Lidé byli nuceni do očkování, některé názory jsou ostrakizovány, internetové weby zakazovány. Jak to vnímáte?
To je přesně to, co jsem již nakousl v předchozí odpovědi. A vidím, že už náš systém nazýváte rozumněji. Když se náš „svobodný“ systém cití ohrožen, tím myslím jeho páteř, což jsou hlavně zbohatlická kapitalistická prasata a jejich zkorumpovaní političtí nohsledi, tak se svoboda slova náhle pod výhrůžkami „vyšších principů“ záchrany naší „svobody“ vypaří a začne se i vyhrožovat kriminálem, pakliže se někdo odváží odklonit své názory od oněch vládou schválených „vyšších principů“. Česko jest toho příkladem. Ostatně by někdo měl natočit druhý díl poučného filmu Vyšší princip, ke kterému napsal scénář Jan Drda.
Ale situace u nás je podobná. Proto jsem nedávno založil novou uměleckou organizaci ArtSpeech, která je nesena ideou absolutní svobody slova. Najdete ji na https://www.artspeech.org/.
Souhlasíte s názory, že Ukrajina se bude muset vzdát části území a deklarovat konec snah vstoupit do EU, aby skončila válka?
Ukrajinskou kauzu sleduji velmi pečlivě už celá léta. Asi je to tím, že na Ukrajině je hrob mého děda a moje máma se tam narodila. Proto se musím chechtat, jak se snaží dnešní západní propaganda vytvořit rychle na západní kopyto hodící se diskurz o tom, co se tam děje za posledních pár měsíců. Bez ohledu na onu po celá léta trvající občanskou válku a tak dále. A propagandou zmanipulované davy řvou nenávistí vůči „Rusku“ a „ruské rase“, aniž kupříkladu většina ví, že se jedná o mnohonárodní a mnohorasovou Ruskou federaci.
Celá válka na Ukrajině je naprosté selhání naší západní společnosti, která je diktovaná zájmy kapitalismu. Je to naprosté selhání našich vychytralých zkorumpovaných bezpáteřních diplomatů, kteří sedí po léta na prdeli v různých funkcích a naprosto zapomněli, že jsou na světě zájmy i jiných států, a ne jenom těch sdružených ve vykořisťovatelském uskupení takzvaných západních zemí.
Byl jsem nedávno na Manhattanu, a když jsem stál před jedním z posledních tam vystavěných mrakodrapů, tak mě napadlo, že je to krásná a výstižná metafora naší ukrutné, sobecké, bezohledné, před ničím nezastavitelné chamtivosti, která už nemůže najít další prostor ke své nekonečné expanzi totálně ničící celou naší zeměkouli a přežití života na ní. Totiž základ jednoho z těch posledních mrakodrapů je postaven na pozemku velikosti „poštovní známky“, ale tyčí se až téměř do toho nebe prachů. Pozemky na Manhattanu jsou tak šíleně drahé, že se kapitalisté rozhodli stavět mrakodrapy uzounké jak nitě. Nítě, které musí být na své špičce vyvažovány těžkými kyvadly, které preventují skácení mrakodrapu při vichřici.
A když jsem se doma podíval na mapu Ruska, tak mi došlo, že současný západní „demokratický“ kapitalismus se může vzteknout nad tím, že je takové nedozírné území, množství surovin a energetických zdrojů, vlastněné relativně nepočetným množstvím lidi Ruské federace. Samozřejmě, že je válka na Ukrajině jen zástupnou válkou mezi chamtivostí Západu a nedozírnou ruskou zemí, vzpírající se ukradení území.
Proto je mi tak líto dětí umírajících v této bezohledné zástupné válce za zájmy světových ekonomických bloků.
Já vím, že mě teď bude chtít řada čtenářu začít mučit, jako Assange, za moji svobodu slova, ale viním za válku na Ukrajině především naši západní nenažranou kapitalistickou společnost, která celá léta po rozpadu Sovětského svazu ponoukala ukrajinskou ukrutně zkorumpovanou vladu, aby se nechala ovládnout západním kapitálem a chtěla expandovat stále dále a dále na východ po boku agresivního vojenského paktu NATO. Ruská federace, jak jsem po léta sledoval, neustále protestovala a varovala, že se ve vlastním existenčním zájmu bude muset jednoho dne bránit.
To jsme zase u těch kyvadel na špičkách z oceli postavených nití, které musí vyvažovat dějinné nadutosti. A při těchto procesech vždy trpí ti nejmenší a nejchudší z nás.
Když vidím dokumentární fotku zabité matky s utrženou nohou a stále svírající své malé mtrvé dítě, poté, co se snažila již před několika roky na Donbasu během občanské války utéct před ukrajinským granátem... A na druhé straně vidím zabitého malého chlapce na předměstí Kyjeva tentokrát granátem ruským, tak se mi svírá srdce, protože mám malou devítiletou dceru.
A když vidím nějaké vychcané politické aparátčíky usmívat se při procházkách v růžovém sadu někde na jednání G7 v bavorských Alpách či na jednání těch válečných prasat z agresivního vojenského uskupení NATO v Madridu (ten turecký náboženský paša zradil levicové Kurdy a zaprodal je za přitakání západních parťáků ke členství v NATO), tak se mi z těch nadnárodních her sobeckých zbohatlických tříd, které chtějí „bránit“ jen své vyvolené společenské pozice, zvedá žaludek. A mezi ně zahrnuji i Putina, který také bezpochyby hromadí bohatsví, ale i toho komedianta a loutku ukrajinských oligarchů Zelenského, který má také tučná konta nakradených peněz kdesi v daňových rájích, jak jsme se dozvěděli z aféry Pandořina skříňka. Při tomto vědomí nemohu nic jiného, než zařvat „jděte už všichni do prdele!“.
Asi je třeba znovu obnovit činnost anarchistických hnutí ze začátku minulého století po strašných a zbytečných světových válkách, vyvolaných naší západní „kulturou“. Povědomí anarchistických dada hnutí, která srala na západní „kulturu“ ukrutného pokrytectví, nenažranosti a sobectví. Ať žije Jaroslav Hašek, který jasně viděl, co se schovává za svinstva za vedením válek.
Kapitalistický systém je ve všech svých projevech naproto neúnosný pro budoucí život na zeměkouli.
Ale zpět k váší otázce. Nějaké územní kompromisy v zástupném konfliktu na Ukrajině, by asi v této celosvětové šílenosti a průseru, byly ještě nejrozumnějším kompromisem.
Evropská unie chtěla v době migrace ze Středního východu a Afriky vytvořit systém kvót na uprchlíky. Po migraci z Ukrajiny ale mlčí, přitom ta nejvíce dopadá na chudší evropské země, tedy na bývalé země východního bloku. Jak se k tomu, jako obhájce migrace, stavíte?
No, úplně se mi dělalo nevolno z českého pokrytectví ohledně přijímání uprchlíků. V době, když jsem byl v Česku aktivista za přijetí statisíců uprchlíků různých ras a etnik z válek na Středním východě, válek vyvolaných opět západními společenstvími a za účasti našeho agresivního NATO paktu, tak se Česko stavělo na zadní, zavřelo hranice a nepřijalo vlastně ani nohu. Ale když válka vypukla v naší pokrytecké Evropě, tak se náhle vítaly statisíce „modrookých bílých“ Ukrajinců a hlavně Ukrajinek a uronilo se kolem toho děsně pokryteckých slz. A přitom v těch válkách na Středním východě umíralo a stále umírá stonásobně víc lidí, včetně dětí, než ve válce na Ukrajině. No, nemám slov.
Jak velký problém je fakt, že v podstatě všechny levicové strany, snad kromě Pirátů, vypadly po volbách z české Poslanecké sněmovny?
To je přesně symptom vytrácení se i jakýchsi zbytků „demokracie“ a její nahrazení „demokracií“ jen jedné ekonomicky zájmové skupiny, včetně oněch Pirátů, kteří rovněž vlezli do kapitalistické řitě. Čili naprostá parodie na demokracii. Ostatně nedávno jsem natočil performanci, takzvanou Digitální omluvu příštím generacím.
Ale jak můžete sledovat ve spoustě zemí z nezápadních oblastí, tak se tam vrací levice do vládních pozic. Třeba v Jižní Americe. Třeba se nenechají hned zkorumpovat kapitálem.
Je možné, že výsledek oné sobectvím vyvolané války na Ukrajině povede k novému rozdělení celého světa, že naše západní parta bude muset čelit budoucímu multipolárnímu světu a zřejmě bude muset zapomenout na unipolární vykořisťování zbytku světa.
Je úsměvné, jak se západní propaganda snaží vnutit svým lidem ideu, že je vetšina světa proti Rusku. Přitom stačí použít počty ze základní školy a sečíst si počet lidí v zemích od Číny přes Indii, Pákistán, Vietnam, Severní Koreu, Írán, Jižní Afriku, Eritreu, Sýrii, Venezuelu, Kubu, Kolumbii a tak dále, které se přiklánějí k onomu druhému Ruskou federací vytvářenému pólu, a vyjde nám, že už stojí více jak polovina lidstva na zeměkouli na tom druhém pólu. A jestli to povede k lepšímu uspořádáni života na zeměkouli, budiž tomu přáno. Samozřejmě, že se teď NATO bude snažit rozšířit své pracky až na Dálný východ.
Zejména starší lidé dnes, v době obrovské inflace, cítí „ostalgii“, tedy nostalgii k minulému režimu, mnohem silněji než kdy dříve. Rozumíte tomuto postoji?
Ano, rozumím. Ten bývalý ekonomický a politický systém byl postavený na pokrokovější a spravedlivější filosofii dělení se o společenský produkt a na únostnosti života na zeměkouli. Přírodožel se včas nezbavil těch zkorumpovaných „takzvaně komunistických“ parazitů a aparátčíků, kteří seděli ve vládních pozicích. Celý systém znetvořili, zdegenerovali a ztotalitněli. Což samozřejmě nebyla omluva pro „heboučké revolucionáře“, kteří zavedli nový systém, jenž je ve svých principech naprosto nelidský a krutý.
Ještě výše má malá tečka za rozhovorem. Můj portrét kapitalismu schovávajícího se za smrdutým závojem nazvaným falešně „demokracie“.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Ukrajina (válka na Ukrajině)
Zprávy z bojiště jsou v reálném čase těžko ověřitelné, ať již pocházejí z jakékoliv strany konfliktu. Obě válčící strany z pochopitelných důvodů mohou vypouštět zcela, nebo částečně nepravdivé (zavádějící) informace.
Redakční obsah PL pojednávající o tomto konfliktu naleznete na této stránce.
autor: Jan Rychetský