Politik, který se nebojí „onálepkování“: Black Lives Matter? Ekonomicky a společensky neúspěšné etnikum chce „náhrady“ od těch úspěšnějších!

21.07.2020 17:25 | Zprávy

ROZHOVOR „Vtip je v tom, že ekonomicky a společensky neúspěšné etnikum se snaží domoci jakýchsi ‚náhrad‘ od těch úspěšnějších. Ono je vždy jednodušší řvát „vy jste nám v předminulém století ublížili, styďte se, poklekněte, zaplaťte“. Vždy je jednodušší něco zdemolovat, pokácet sochu než nějakou postavit, než něco vybudovat vlastním úsilím. Tato závist a frustrace se následně projevuje ve vlnách násilí, ničení majetku a popírání hodnot země, která je jejich vlastí,“ konstatuje k dění v USA místopředseda Svobodných Jan Dočekal. Věnuje se i degradaci úrovně vzdělání, že příslušné vysoké školy jsou financovány podle počtu studentů, a tudíž je v jejich ekonomickém zájmu na studiích udržet i mentálně lehce zaostalého šimpanze.

Politik, který se nebojí „onálepkování“: Black Lives Matter? Ekonomicky a společensky neúspěšné etnikum chce „náhrady“ od těch úspěšnějších!
Foto: archiv J. Dočekal
Popisek: Jan Dočekal

Zaujal vás (a přiznám se, že i mě) rozsah témat, kterými se zabývají studenti českých vysokých škol soudě podle některých názvů závěrečných prací. Jako například: Sexuální reakce žen na nahé mužské postavy v různých stadiích vzrušení. Současný život superžen po zániku primární rodiny. Žárlivost u heterosexuálních a homosexuálních žen. Strategie seznamování homosexuálních mužů. Orgasticita žen pod vlivem sexuální a partnerské zkušenosti. Proč nejsou plyšové kozy? ...Někdy to zní až jako parodie. Co k tomu říci?

Je to degradace úrovně vzdělání táhnoucí se napříč celou euroatlantickou civilizací. Stává se normou, že většina mladé populace musí mít – když už ne přímo vysokou školu – tak alespoň maturitu. Začalo to už v minulosti, kdy se začaly vypisovat učební obory typu „řezník, kadeřnice a zedník s maturitou“. Pominu skutečnost, že každý rodič vidí ve svém dítěti génia, který zaujme čestné místo ve světových encyklopediích. Málokterý rodič realisticky zhodnotí, že jeho potomek asi nebude jaderný inženýr, ale mohl by být vynikajícím instalatérem, švadlenou nebo autolakýrníkem (a paradoxně v některých případech by měl možná i vyšší příjmy).

Problém je ve financování školství a ve srovnávání „úrovně vzdělanosti“ například i mezi jednotlivými státy, kdy se jednotlivé státy (oblasti, regiony...) předhánějí v tom, kdo je vzdělanější. A je přitom úplně jedno, že se jedná o obory, které nemají žádnou přidanou hodnotu, nikam neposouvají úroveň poznání a příslušné diplomové práce jsou maximálně tak na úrovni lepšího blogu nebo článku do středoškolských novin.

Použiji trochu podpásové srovnání dvou diplomek:
Na jedné straně třeba:
– Coherence effects in hadron-nucleus and heavy ion collisions at high energies (česky něco jako Koherenční účinky při srážkách hadronových jader a těžkých iontů při vysokých energiích), kdy je celá práce navíc v anglickém jazyce, a tím pádem vyžaduje nejen běžnou znalost AJ, nýbrž i hlubokou znalost odborné terminologie.
A na druhé straně máme kupříkladu:
– Legitimizace veganství v přátelském vztahu nebo Žárlivost u homosexuálních žen.
Co myslíte, který student (studentka), museli vyvinout pro sepsání těchto prací více úsilí? Kterou práci lze sepsat za týden a která vyžaduje léta náročného studia? Která je vědeckou prací a která spíše slohovým cvičením?
Po obhájení těchto prací mají paradoxně oba absolventi papírově stejnou úroveň vzdělání. Mně to nepřipadá moc fér.

Dalším zmíněným problémem je financování studia. Pokud je „zadarmo“, tak vcelku chápu skutečnost, že mnoho studentů v touze po dosažení titulu volí cestu nejmenšího odporu a volí různé pseudohumanitní obory. Na ruku jim jdou i příslušné vysoké školy, které jsou financovány podle počtu studentů, a tudíž je v jejich ekonomickém zájmu na studiích udržet i mentálně lehce zaostalého šimpanze. Uplatnění po studiu pochopitelně už nikoho nezajímá.

Jiná situace by byla v případě, kdy by si každý student hradil vzdělání ze svých prostředků (a klidně by do tohoto modelu mohl vstoupit stát, různé nadace, firmy apod., například s nabídkou bezúročných půjček). Myslím, že by si každý rozmyslel, zda bude studovat neužitečný obor s mizivou šancí na uplatnění na trhu práce a s perspektivou, že bude své nesmyslné vzdělání splácet z výdělku, který bude podmíněn počtem prodaných hamburgerů.

Lidsky je mi bližší Venca, který si za své peníze udělá řidičák na kamion s vidinou, že díky výdělkům v oboru zabezpečí rodinu, než Jenovéfa, která za peníze daňových poplatníků vysokoškolsky řeší maskulinitu mužských tanečníků u tyče či jiný obdobný nesmysl a plánuje sladký život v neziskové sféře.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Oldřich Szaban

Ing. Jana Krutáková byl položen dotaz

Jak bude to zálohování fungovat v praxi? A je to už definitivní věc?

Dobrý den, to budu muset pet lahve nebo plechovky vracet v původním stavu, tzn. nesešlapané apod.? Někdo tvrdí, že budou muset dokonce mít i etiketu. To jako fakt? Proč se ptám na tu deformaci, jestli je to tak, tak nevím, kde je mám skladovat a vůbec mi celý ten systém záloh přijde nesmysl. Podle m...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Dejdare, vy jste zpíval před Putinem. Umělcův výpad proti komunistům nezůstal bez odezvy

17:04 Dejdare, vy jste zpíval před Putinem. Umělcův výpad proti komunistům nezůstal bez odezvy

Nejstrašnější by bylo, kdyby se vrátili od Parlamentu komunisti, nechal se slyšet 17. listopadu Mart…