Premiér veřejně lže a ze jména Hřib je nadávka. Politik nové strany chce zlepšovat nejen Prahu

14.03.2025 6:00 | Rozhovor

„Chceme vést politiku na úrovni,“ říká bývalý radní pro dopravu v Praze 11 Libor Vrkoč, který v nadcházejících sněmovních volbách kandiduje za novou stranu GEN. V rozhovoru pro ParlamentníListy.cz se věnoval otázkám infrastruktury hl. m. Prahy a nastínil, jakým způsobem chce GEN přistupovat k řešení dopravních problémů. Kriticky se vyslovil k politice náměstka primátora Prahy Zdeňka Hřiba (Piráti), který podle něj přehnaně prosazuje cyklistickou dopravu na úkor automobilové.

Premiér veřejně lže a ze jména Hřib je nadávka. Politik nové strany chce zlepšovat nejen Prahu
Foto: Archiv Mojmíra Mikuláše
Popisek: Kam zmizel ten starý...odbočovací pruh? Dnes je tu nástavba tramvajového ostrůvku

Pane Vrkoči, vy jste působil jako radní pro dopravu v Praze 11, tedy na Jižním Městě. Výstavba dopravní infrastruktury – ne lepení děr, ale výstavba – v Praze drhne. A nejen v Praze. Co s tím chcete dělat v nové straně GEN?

Chceme protlačovat strategické dopravní stavby, tj. např. obchvat Prahy, který se staví mnoho let a pořád není dokončen, k tomu chybí několik záchytných parkovišť pro návštěvníky Prahy, tzv. P+R parkovací domy, které by byly na okraji Prahy na hlavních příjezdech do města a hlavně v pohodlné vzdálenosti od MHD. V naší straně GEN se právě na tato dvě hlavní témata chceme zaměřit. Nemá cenu voličům slibovat, co všechno dokážeme, ale jednat na rovinu a určit si splnitelné cíle. Reálně vím ze své zkušenosti, že za jedno volební období jde postavit tak jeden až tři parkovací domy; slibovat jich více je bohapustá lež voličům.

Když se řekne doprava v Praze, většina z mého okolí vyhrkne jméno „Hřib“ a přidá vulgarismus. Čím si to bývalý primátor a dnešní náměstek primátora zasloužil?

Ano, pan náměstek se vypracoval až do stavu, že se jeho jméno nyní používá i jako nadávka, což určitě není pro politika moc lichotivé. On vystupuje tak, že všichni, kteří máme doma auto se spalovacím motorem, jsme vrazi zeměkoule, a že jedinou cestou k nápravě jsou cyklostezky a elektroauta. Což je bohapustý nesmysl, a doufám, že mu to voliči při volbách připomenou. 

Jednoduše řečeno, Praha není například Hradec Králové nebo Poděbrady, kde cyklodoprava má velký smysl z hlediska tvaru terénu. 

My v GENu ovšem nechceme klesnout k tomu, že budeme jen slepě kritizovat druhé a jen tupě ukazovat na jejich chyby. Chceme vést politiku na úrovni, ale u zmíněného politika dodržet tyto zásady asi moc nepůjde. On se stal symbolem skupinky lidí, která diktuje drtivé mlčící většině, co mohou, nebo nesmějí dělat. Jeho arogantní vystupování je již vyhlášené. 

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Jaroslav Polanský

PhDr. Ivan Bartoš, Ph.D. byl položen dotaz

Zákon o podpoře bydlení

Je jasné, že bydlení je problém. Uznáváte ale, že jste jako ministr selhal, když jste nedokázal problém vyřešit? Jinak máte docela mé sympatie, ale v tomto směru jste to podle mě selhal a vnímám to jako větší problém než zákon o stavebním řízení, i když to spolu tak trochu souvisí.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zbořil tuší, kdo Nerudové nakukal, že nás osvobodili Američané. I odkud pochází

15:59 Zbořil tuší, kdo Nerudové nakukal, že nás osvobodili Američané. I odkud pochází

ROZJEZD ZDEŇKA ZBOŘILA – Proč Danuše Nerudová stále opakuje, že Československo osvobodili Američané,…