Přichází dnes soudruzi z EU s něčím, co by zlepšilo životy lidí? Příště nás naše auto rovnou zamkne? Tleskají jen zaprodanci, říká aktivista

13.04.2019 4:35 | Zprávy

ROZHOVOR Omezovač rychlosti Evropské unie do vozidel označil za životu nebezpečný. Automatický zásah do řízení motorového vozidla čímkoliv a kýmkoliv jiným, než řidičem může považovat za správný jen někdo, kdo nikdy nedržel volant v ruce. Aktivista Hynek Charous tvrdí, že za poslední dekádu nepřišel z Bruselu zákon, který by lidem zkvalitnil život. „Roztáčející se centrifuze neustálých nařízení, příkazů, zákazů a restrikcí může tleskat buď jen totální ignorant, nebo z toho všeho velmi profitující zaprodanec,“ řekl mimo jiné v rozhovoru pro ParlamentníListy.cz.

Přichází dnes soudruzi z EU s něčím, co by zlepšilo životy lidí? Příště nás naše auto rovnou zamkne? Tleskají jen zaprodanci, říká aktivista
Foto: archiv H. Charous
Popisek: Aktivista Hynek Charous

Evropská unie nařídila vozidlům od roku 2022 novinky. Jednou z nich je i omezovač rychlosti. Co tomu říkáte?

Je to jen další zbytečný výmysl zbytečných bruselských úředníků a připadá mi, že vykazováním nějaké činnosti chtějí jen vypadat, že jsou k něčemu užiteční. Pobavil mne argument, kterým nám sdělují, že to je pro naši bezpečnost. Není to totiž poprvé, kdy Evropská unie za slovo bezpečnost zákeřně maskuje jen další soupravu zákazů, direktiv a restrikcí. Typickým příkladem je nový zákon o zbraních a střelivu, kdy chtějí držitele legálních zbraní odzbrojit ve jménu boje proti terorismu. Směšné! Pochopím užitečné asistenty typu ABS, elektronická stabilita vozu nebo brzdový asistent. Automatický zásah do řízení motorového vozidla čímkoliv a kýmkoliv jiným, než řidičem, vnímám však jako doslova nebezpečný a jen někdo, kdo nikdy nedržel volant v ruce a vozidlům, ani jejich fungování nerozumí, tomu může nadšeně fandit. Chci však předeslat, že tímto v žádném případě neobhajuji zběsilé překračování rychlostních limitů na silnicích tak, jak to vídáme u silničních pirátů.

Proč není dobré regulovat rychlost ve vozech? V jakých případech se může hodit překročení rychlosti?

Jak už jsem zmínil, shledávám to doslova nebezpečným. Mnoho z nás známe situaci, kdy se třeba při předjíždění pomalejšího vozidla potřebujete rychleji a bezpečně zařadit a přidáním plynu zrychlíte o pár kilometrů v hodině. Není vyloučena situace, kdy potřebujete někoho náhle a bezodkladně dopravit do porodnice nebo se zraněním do nemocnice a každá ušetřená minuta je cenná. Fanatičtí zastánci různých nesmyslných eurodirektiv budou jistě argumentovat třeba tím, že od toho máme sanitky, ale už v tom nevidí i další hřebíček do rakve našich občanských svobod. Je úsměvné, že u toho nezapomenou mít plnou pusu demokracie.

Považujete nařízení za narušení našich svobod, proč?

To každopádně ano. Dnes se na sociálních sítích blokuje a společensky ostrakizuje kdokoliv, kdo nemá ty v uvozovkách správné a politicky korektní názory. Co na nás vymyslí příště? Odstaví nás za přestupek přímo u krajnice? Zamknou nás na dálku rovnou ve vozidle a automaticky odvezou do arestu za občanskou neposlušnost? Vím, že to zní jako sci-fi, ale při současné kadenci doslova životu škodlivých bruselských direktiv bych se už nedivil ničemu.

Jak pravdivý je podle vás známý citát Benjamina Franklina, že „národ, který se kvůli bezpečnosti vzdá svojí svobody, nezaslouží si ani bezpečnost, ani svobodu“?

Dnes je tento citát Benjamina Franklina aktuálnější, než kdy dříve a nelze s ním nesouhlasit.

Řekl jste mi, že „Brusel je svojí politikou podstatně nebezpečnější pro Evropana, než Moskva za minulého režimu. Výše popsané avizované zásahy do svobod nejen řidiče, ale především občana Evropské unie, mne nenechávají na pochybách, že jde jen o salámovou metodu, jak z nás postupně stvořit otroky systému.“ Nejste sám, kdo se vyjadřuje podobně. Co s tím?

Klíčové budou květnové volby do Europarlamentu, kdy velmi doufám, že posílí strany, které budou chtít vrátit suverenitu ať už v jakémkoliv smyslu, národním státům. Co se týká mého příměru, za ním si stojím. Sice to spousta lidí ještě nevnímá, ale čím dál více jich otevírá oči. Zažil jsem do své dospělosti i komunistický režim, byl jsem vychováván v anti-komunistickém duchu, ale to, jak se k právům občanů členských států chová Brusel dnes, lze bez nadsázky srovnávat Moskvou z dob totalitních. Dnes je to o to horší, že nám soudruzi – a že jich ve vedení Evropské unie skutečně je – z Bruselu plundrují životní prostor, ať už mluvíme o devastaci zemědělství, nebo o podpoře migrace nepřizpůsobivých a mnohdy i nebezpečných darmojedů ze třetího světa.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Zuzana Koulová

Mgr. Róbert Šlachta byl položen dotaz

Vize

Dobrý den, zajímalo by mě, zda má vaše strana nějaké konkrétní návrhy třeba důchodové reformy nebo ekonomickou vizi, jak zlepšit naši životní úroveň? Zatím mi to přijde tak, že spíš jen kritizujete, ale s něčím vlastním nepřicházíte. Sice nemáte ve sněmovně zastoupení, ale pokud ho chcete mít, nemys...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Pohrdání občany, kteří chtěli změnu. Konečná doufá, že v roce 2025 tomu bude konec

11:45 Pohrdání občany, kteří chtěli změnu. Konečná doufá, že v roce 2025 tomu bude konec

„V zahraniční politice STAČILO! války a dvojího metru. V té naší domácí STAČILO! především Fialovy v…