Už pátým rokem vedete Český institut informatiky, robotiky a kybernetiky ČVUT. Co berete jako hlavní smysl existence institutu?
Aspektů, které mám na mysli, a cílů, kterých chci dosáhnout, je více. Ale možná vás překvapí, že za vůbec nejdůležitější považuji to, že ústav svojí koncepcí a postavením má šanci trochu změnit naše školství, tedy zaběhlé poměry v něm. Role univerzity je totiž i ve výzkumu a v poskytování výsledků výzkumu průmyslu tak, aby naše ekonomika měla z čeho čerpat. Univerzity se musí připravit na transfer know-how do průmyslu. A takovéto ústavy se začínají ve světě objevovat. Ústavy, které spojují výzkum s přenosem výsledků do průmyslu. Přitom jsou atraktivní pro mladé lidi a doplňují jejich výuku, je tu možné psát diplomové i dizertační práce.
Hlavní cíl vidím v tom ukázat, že i v našich poměrech lze přijít s novou myšlenkou a lze začít budovat univerzity směřující svou koncepcí k moderním vysokým školám. To nám v důsledku přivede mladé talentované lidi, kteří se tu vychovávají a připravují na své budoucí povolání v zajímavém prostředí. Přivádíme zpět ze zahraničí špičkové české odborníky, pro které je zajímavé pracovat v mezinárodně srovnatelném prostředí a být přitom doma. Pracovní podmínky jsou podobné jako v cizině, navíc tu nejsme jenom pro Česko, napojujeme se na svět. Náš vysokoškolský ústav je určen hlavně k realizaci výzkumu, což je spojeno s výchovou doktorandů, s výchovou špičkových studentů, kteří se mohou zapojit do výzkumu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jiří Hroník