Jste šéfem folklórního souboru Nivnička. Ten byl dokonce dvakrát laureátem festivalu Strážnice. Senátor Ivo Valenta přichází s novelou autorského zákona. Ta má ulehčit mimo jiné administrativě folklórních sdružení. Jaké problémy v tomto smyslu máte dnes vy?
V Kunderově románu je známá esej o původu moravské lidové hudby, ve které vysvětluje, proč jsou moravské lidové písně tak nesmírně různé. Když ji odcituji, jasně vyplyne, že lidová píseň je kolektivním dílem mnoha generací pěvců a hudců a vznikla postupným broušením a cizelováním určitých textových a melodických motivů během uplynulých staletí, kdy se ústně předávala z generace na generaci.
„Lidové písně...“ cituji Milana Kunderu, „...pocházejí z různých fází svých dlouhých pomalých dějin. A tak, když stojíš tváří v tvář celé naší lidové hudební kultuře, je to, jako by před tebou tančila žena z Tisíce a jedné noci a shazovala postupně závoj po závoji. Hle. První závoj.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Josef Petrů