Na svém facebooku máte výrok "Svět se zbláznil, proč chodíme k volbám?" u zprávy, že se v Havířově spojilo ANO s KSČM proti vítězné ČSSD. Vadí vám hlavně toto spojení, anebo fakt, že poražení obcházejí vítěze voleb?
Vadí mi obcházení vítězů voleb. Ono je tomu tak i u nás ve městě. Tady někdo vyhrál volby a kdo byl druhý na pásce, chce starostu. A vyhrožují, že když starostu mít nebudou, tak do toho s nimi nepůjdou. To je také špatně. V první řadě by se měl ctít vítěz voleb.
- TÉMA: Komunální volby
Nicméně někde - třeba v Olomouci - se takto chová i ČSSD...
Ano. To je všeobecná chyba. Také jsem to okomentoval u vás na ParlamentníchListech.cz, že to, co jsme provedli v Olomouci, se nám už třikrát vrátilo v jiných městech, dnes už možná i na více místech.
Jak jste vy osobně spokojený s výsledky komunálek?
V každém městě je to různé. Někde vám vstávají vlasy hrůzou, jak je tohle možné. Nebudu jmenovat. Ale v jednom městě ČSSD velmi důrazným způsobem omezila hazard. Pak někdo z prostředí hazardového byznysu zde založil stranu, a ta brutálním způsobem přeplatila kampaň, mluví se o desítkách milionů hlasů, a vyhrála volby i za pomoci kupčení s hlasy. Kdy dávali některým lidem pětistovku za to, že je budou volit. Naše strana skončila na druhé pozici a může s těmi ostatními uzavřít koalici. Ale vypadá to, že ti se spojí s vítěznou stranou. Takže ANO a komunisté s nimi budou vládnout, i když v minulém volebním období hlasovali proti tomu hazardu. To jsou takové lidské příběhy. Nesouhlasím s Babišovou myšlenkou, že stát se má řídit jako firma. Myslím, že se má řídit jako rodina. Firma musí vydělávat, rodina musí hospodařit s tím, co má. A pomůže potřebnému, když je někdo chudák nebo nemocný. Ale kvůli tomu přístupu máme dnes mnoho hnutí, které vzniknou ad hoc. Jsou to zpravidla podnikatelé, anebo lidé, kteří dostanou prachy ani nevíme od koho. Vytvoří nějaké sdružení a díky tomu, že mají velké prostředky - tak bez toho, že by měli nějaké ukotvení, či program - si pověsí obrovské billboardy a udělají masivní kampaň. A vyhrají volby, nebo skončí na takovém místě, že se s nimi musí jednat. Místo toho, aby lidé přemýšleli kdo jak pracoval na radnici, dají hlas na základě marketingu, billboardů a prázdných hesel.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Oldřich Szaban