Učil jste informatiku na ZŠ. Proč jste odešel, stála za tím platová situace, či něco jiného?
Práci učitele vnímám především jako poslání, nikoliv jen jako povolání vykonávané za trapně nízkou a naprosto neadekvátní mzdu. Kdybych neučil rád, neměl bych jistě žádnou jinou motivaci pro práci ve školství. Jsem přesvědčen, že bohužel právě na takové lidi stát v otázce směšných platů v tomto resortu spoléhá. Rozhodně tedy nepovažuji výši platů učitelů ani dalších zaměstnanců v oboru školství za přiměřenou úsilí, času ani nárokům, které jsou na ně kladeny. Já jsem však nemusel svou práci na pozici učitele skončit z finančních důvodů, ačkoliv věřím, že mnoho zkušených a kvalitních lidí právě kvůli výši, respektive níži platu resort opouští. Můj tehdejší pracovní poměr byl ukončen bez oficiálních důvodů, patrně jen proto, že s funkcí a mocí roste pýcha, hloupost a strach z těch, kteří jsou zkušenější a nebojí se jít proti proudu.
Jak byste charakterizoval aktuální poměry či atmosféru v českém školství?

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jonáš Kříž